Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Martine en Jurre - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Martine en Jurre - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Martine en Jurre

Blijf op de hoogte en volg Martine en Jurre

02 Maart 2007 | Thailand, Bangkok

lieve allemaal,

gelijk weer een berichtje van ons, we zijn nu toch lekker bezig!!!
Ons 1e dag in Bangkok: we hadden de wekker op tijd gezet, maar waren toch nog wel erg moe, dus zijn nog even lekker blijven liggen maar na het ontbijt in ons hotel zijn we dan toch echt op pad gegaan:
Het is hier warm, nee niet warm, het is hier heet!!!
Als eerste stonden de "Wat Phra Kaeo" en het
"Grand Palace" op het programma, nou rijd daar niet heel veel vervoer heen, behalve bussen, tuk tuks en taxi's.
Maar een taxi vonden we een beetje duur, de tuk tuks hebben we goed afgeschud, want we konden gelijk alweer afgezet worden, maar dat lukt bij ons natuurlijk niet!!!
Dus werd het de bus: 0,30 euro cent voor ons samen, de hele stad door!!
Het was druk in de bus, het was een lange rit en heel erg warm, dus toen we bij de halte van het paleis aankwamen, ging ik (martine) toch even tegen de vlakte, de buitenlucht deed gelukkig wel goed, en na een beetje water ging het gelukkig weer goed! Een Thaise meneer bood gelijk zijn krukje aan zodat ik even kon zitten, erg aardig!!! En zo is iedere Thai tot nu toe, vriendelijk en maar lachen!
Op naar de tempels en het paleis, in 1 woord: schitterend!!!
Na zo'n 2 uur daar rond gelopen te hebben, zijn we naar de "Wat Pho" gegaan. Lekker met de boot over de rivier de Chao Phraya.
Deze tempel staat bekend om zijn liggende buddha, echt een enorm ding!
Na de Wat Pho door naar de Wat Arun " the temple of dawn", die precies aan de overkant van de rivier ligt.
Om deze tempeltocht af te sluiten zijn we heerlijk een coctail wezen drinken aan het water van de Chao Phraya, bij het Oriental hotel. (Thanks voor de tip Net!!!)
Na een leuke, warme dag hebben we nog even een duik in ons zwembad genomen, zijn gaan douchen en daarna een heerlijke groene Curry wezen eten!!
Een geslaagde 1e dag in Bangkok.

Tot snel,

Liefs Jurre en Martine

• 02 Maart 2007 - 15:53

Dana:

Geweldig om dit allemaal te lezen, ik beleef mijn eigen reis gewoon weer helemaal opnieuw door jullie verslag. Wel erg balen dat je bent flauw gevallen, heel erg veel drinken dat is zowat het enige medicijn om dat te voorkomen. Ik geloof dat ze wel 3 liter per dag aanraden... Ik ben benieuwd naar de rest van jullie verslag. Veel plezier daar!!! XX Dana

• 02 Maart 2007 - 17:58

Papa En Mama:

Als jullie dit lezen is de 2e dag alweer aangebroken.
    Prettig dat wij op deze manier jullie beleveniseen kunnen volgen.
    Veel liefs.

• 02 Maart 2007 - 19:11

Susanne:

Ben blij dat jullie goed aangekomen zijn, maar doe je wel voorzichtig met die hitte? Veel water drinken, hoor!!! Lisa verwacht nl wel weer het mooiste cadeau van haar toffe tante en oom... Kus van Susanne, Jeroen en Lisa

• 03 Maart 2007 - 09:16

Kristel:

He Martine en Jurre, Ik krijg helemaal kippevel als ik dit lees!! Ik wil ook!! Ben benieuwd wat jullie nog allemaal gaan doen erg leuk dat we dat zo kunnen volgen! Wel goed blijven drinken en eten hoor anders krijg je allemaal foto's van martine met een bleek gezichtje! Nou ik ga snel weer aan het werk!! Heb even stiekem jullie site gecheckt!! Veel plezier nog!! Laat snel weer wat horen! kus kris

• 05 Maart 2007 - 13:43

Net:

Ja ik heb daar ook altijd erg genoten van de heerlijke cocktails en natuurlijk het uitzicht