Bangkok en Ayutthaya - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Martine en Jurre - WaarBenJij.nu Bangkok en Ayutthaya - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Martine en Jurre - WaarBenJij.nu

Bangkok en Ayutthaya

Door: Martine en Jurre

Blijf op de hoogte en volg Martine en Jurre

04 Maart 2007 | Thailand, Bangkok

Lieve allemaal,

weer even een berichtje uit tropisch Thailand.
Dank je wel allemaal voor jullie lieve berichtjes.
Met mij (en ook met Jurre) gaat het weer helemaal goed hoor, het was alleen even de 1e dag dat we behoorlijk aan de warmte moesten wennen, maar we drinken genoeg, de flessen water zijn niet aan te slepen (wel 0,14 cent per fles...) en ook het eten slaan we zeker niet over.

Zaterdag hebben we een redelijk rustig dagje gehad, na de tempeltocht van de dag ervoor.... en Jurre had niet zoveel geslapen...
We zijn als eerste naar de Baiyoke Sky Tower geweest, het hoogste gebouw van Thailand, zo'n 350 meter! Daar ga je met de lift in rap tempo naar de 84e verdieping en heb je een heel weids uitzicht over Bangkok, heel erg mooi....
Van daaruit zijn we naar het Lumphini park gegaan, een park midden in de stad, maar een oase van rust.... Heerlijk om even
" weg" te zijn uit het drukke Bangkok.
Hier komen de Thai om te relaxen, een balletje te trappen of om Thai Chi te beoefenen...
Wij hebben ons dus goed aangepast en hebben ook lekker een uurtje gerelaxed!
Daarna was het tijd om te shoppen!!!
Het MBK shopping center, een ontzettend grote "mall" waar van alles te krijgen is... maar vooral veel goedkope namaak (onze score: Ralph Lauren en Dolce en Gabbana)
Toen was het alweer rond 18.00 uur, dus zijn we terug gegaan naar het hotel, hebben weer een verfrissende duik genomen in het zwembad en na het douchen zijn we wat gaan eten. We lagen redelijk op tijd in bed want onze wekker ging de volgende dag vrij vroeg.

Vandaag zijn we met de trein naar Ayutthaya gegaan, de oude hoofdstad van het voormalig Siam.
De treinreis duurde ongeveer 1,5 uur, bij aankomst stonden de tuk tuks alweer klaar, maar wij laten ons niet afzetten, dus we zijn doorgelopen en hebben lekker een fiets gehuurd (euro 1,20 voor een hele dag voor 2 fietsen)
Met het pontje over naar de oude stad en nog veel meer tempels bekeken...
We hadden wat bekijks, 2 blanken op een fiets, dat kon niet goed gaan dachten ze....
Na een dagje lekker gefietst te hebben, in de warmte, zijn we rond 15.30 weer richting Bangkok gegaan, althans als de trein geen vertraging had, gelijk 30 minuten!!!
Tegen 17.30 uur waren we weer in Bangkok, we hebben een taxi genomen naar het hotel om daarna gelijk weer het zwembad in te duiken.
Nu in het internetcafe, na een snelle hap op straat en dan zo bijtijds naar bed want de wekker gaat morgen om 05.00 uur!!!
De 3 daagse River Kwai Tour....
Donderdag of vrijdag het verslag!

Liefs van ons

• 04 Maart 2007 - 19:35

Helen, Roy En Kimmy:

Ontzettend leuk om jullie reisverslag te lezen! Vergeet niet om naast veel te drinken ook extra zout in te nemen! (advies van Roy=opa vertelt!) Heel veel plezier nog en doe voorzichtig! Dikke kus van ons

• 05 Maart 2007 - 11:54

Wytske:

hey vakantiegangers! klinkt leuk daar! hoop dat het zo blijft. geniet er maar lekker van! kus

• 05 Maart 2007 - 13:48

Net:

jeetje wat hebben jullie veel gezien in korte tijd. Ik ben wel tig keer in Bangkok geweest maar heb geloof ik nog niet de helft gezien van jullie. Blijf veel drinken. En doe voorzichtig. Dikke knuffel ook van Theo

• 05 Maart 2007 - 15:09

Dana:

Veel plezier tijdens de River Kwai Tour!!!! Ik wacht jullie volgende verhaal weer met spanning af!!!! Liefs van Dana

• 05 Maart 2007 - 17:37

Tessa:

Helemaal al weer vergeten dat jullie deze site hadden aangemaakt. Leuk om te lezen. Ik ben jaloers! Geniet samen nog lekker en tot over 1 week