3 dagen in de jungle - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Martine en Jurre - WaarBenJij.nu 3 dagen in de jungle - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Martine en Jurre - WaarBenJij.nu

3 dagen in de jungle

Door: Jurre en Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine en Jurre

07 Maart 2007 | Thailand, Kanchanaburi

Lieve allemaal,

vandaag weer terug in Bangkok na 3 dagen in de bush te hebben gebivakkeerd. Ook deze dagen hebben we weer veel beleefd en gezien met z'n tweetjes. Dus bij deze even een update voor jullie:

maandag 05-03
In alle vroegte (06:20!!)werden we opgehaald bij ons hotel door onze gids Fung, die ons drie dagen door de provincie Ratchaburi heeft geleid. Het totale reisgezelschap kwam met een tweede busje op 11 mensen.
We begonnen de excursie bij de drijvende markt van Damnoen Saduak, op zo'n 1,5 uur rijden vanaf Bangkok. We werden in twee bootjes gezet en door de klongs vervoerd. De markt was nog rustig door het vroege tijdstip. Maar dat was wel fijn omdat je dan nog niet doodgegooid wordt met allerlei toeristische prullaria. Je merkt het al, niet echt authentiek dus zo'n drijvende markt, maar dat hadden we al verwacht....
Na de markt werden we weer in de bus gehezen en hebben we een pottenbakkerij bekeken. De temperatuur begon al aardig op te lopen, en zeker in het fabriekje was het weer goed zweten.
De derde stop, nog voor dat we gingen lunchen, was bij een groep apen die zaten te smachten naar pinda's. Wij als toerist hebben de nodige pinda's staan strooien.
Na de activiteiten van deze dag gingen we op weg naar ons hotel. Dit hotel overtrof al onze verwachtingen. We werden per longtailboot over de River Kwai naar een 'floatel' vervoert. Het floatel bestond uit een aantal aaneengeregen drijvende hutten midden op de rivier. De rust en de sfeer die daar heerste, was fantastisch! Ik heb nog een verfrissende duik in de rivier genomen, en Martine heeft in de hangmat gelegen. Daarna hebben we beiden een uur lang kunnen genieten van een Thaise massage. Heerlijk!! Het diner was in Birmaanse stijl (aangezien we slechts 18 km van de grens met Birma verwijderd waren), en de avond sloot af met een dansvoorstelling van het Mon-volk. Het floatel was inmiddels verlicht door olielampjes, aangezien we geen elektriciteit hadden. Het was, ondanks de lampen, toch nog erg donker, dus een zaklamp was een must (dank je wel voor het lenen, Koos!).

dinsdag 06-03
Na een goede nacht geslapen te hebben, zijn we op tijd opgestaan om het wassen van de olifanten te kunnen zien. Uit het nabijgelegen Mon-dorp gaf een trainer zijn olifant een poetsbeurt in de rivier om hem vervolgens wat overgebleven fruit te geven.
Om 11:00 uur was het tijd om weer aan wal te gaan en, na een korte lunch, naar de beruchte 'Death Railway' te rijden. We hebben een klein stuk in de trein het traject afgelegd en zijn daarna met het busje naar Kanchanaburi gereden om dezelfde trein over de 'Bridge over the river Kwai' te zien rijden. Als laatste hebben we nog de oorlogsbegraafplaats en het bijbehorende museum bezocht.
Het hotel voor de tweede avond bevond zich niet ver hier vandaan. Het was gelegen op een eiland in de river Kwai, genaamd Koh Kasem. Hier hadden we weer stroom en een warme douche...

woensdag 07-03
Vanmorgen zijn we aan onze laatste dag begonnen. We zijn om 08:00 uur vertrokken naar de Erawan watervallen. Deze watervallen liggen in een nationaal park en bestaan uit 7 terrassen. Dit was echt heel mooi om te zien, en we hebben dan ook een lekkere duik in het water genomen! Lekker verfrissend bij een temperatuur van zo'n 42 graden!! En in het water ook nog gezelschap van een stel tenensabbelende visjes, echt lachen...
Op onze weg terug naar Bangkok hebben we nog een tempel bekeken en rond zessen waren we weer terug in ons hotel in Bangkok.
Al met al hebben we een geweldig gevoel overgehouden aan deze drie dagen. Met name het floatel was zo mooi. Echt een aanrader voor een ieder die nog eens door Thailand wil reizen!!

Morgen gaan we fietsen door Bangkok en dan stappen we 's avonds in de slaaptrein naar Chiang Mai. Volgend verslag uit het noorden dus.

Liefs, Yai en Noi (de grote en die kleine)

• 08 Maart 2007 - 09:00

Helen:

Lieve Martine en Jurre,
    Wat zien jullie veel zeg!Heel leuk om via deze site op de hoogte te worden gehouden van jullie belevenissen! Dikke kus van de oudste zus

• 08 Maart 2007 - 09:30

Susanne:

Goh, als je alles zo leest zou ik het liefst morgen op het vliegtuig naar Thailand stappen!!! Zelfs Jeroen moet wel enthousiast worden bij het lezen van jullie verslag...Hebben ze wel chips daar, anders gaat ie alsnog niet haha Dikke kus Suus

• 08 Maart 2007 - 11:41

Pier:

volgens mij is het in dat floatel net zo relaxed als op dat eilandje waar ik ben geweest. Lekker primitief, gemoedelijk een erg mooie natuur. Ik ben benieuwd naar de foto's. Ik had jullie mail niet ontvangen vandaar dat ik nu pas wat stuur. geniet van het heerlijke eten, elkaar en alles wat thailand te bieden heeft kus en groeten pier

• 08 Maart 2007 - 12:13

Hier Loosdrecht:

Lieve vakantiegangers
    Wat genieten jullie en door de berichten genieten wij mee. Tot een volgend bericht. Dikke kus

• 08 Maart 2007 - 18:08

Net:

wat een indrukken zeg. Super! Ik ben wel een beetje jaloers hoor!!! Dikke kus, van moeders en vaders H.

• 08 Maart 2007 - 20:05

Dana:

Wauw!!! Echt genieten dus!!! Duidelijk een reisagentje die deze reis uitgestippeld heeft...ha ha!! Geweldig hoor!! Have fun!! XX Dana