Fietsen en treinen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Martine en Jurre - WaarBenJij.nu Fietsen en treinen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Martine en Jurre - WaarBenJij.nu

Fietsen en treinen

Door: Jurre en Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine en Jurre

09 Maart 2007 | Thailand, Chiang Mai

Lieve allemaal,

dank je wel allemaal voor jullie leuke en lieve berichtjes. Zoals jullie het leuk vinden om van onze avonturen op de hoogte te blijven, vinden wij het erg leuk om jullie reacties te lezen. Erg fijn om wat van jullie te horen.

Zoals geschreven hadden we gisteren een fietstocht door Bangkok op het programma staan.
Eerst hebben we lekker uitgeslapen en ontbeten en toen op naar het hotel waar we de gids zouden ontmoeten.
Onze spullen hadden we allemaal meegenomen en konden we daar in het hotel opslaan.
Om 13.30 was de groep compleet en konden we gaan.
Onze Thaise gids Air leidde ons dwars door de krappe, achteraf straatjes van China town, echt geweldig! Dit is een kant van Bangkok die je niet snel zult zien.
Van daaruit met de longtailboot de klongs door. We hebben aangemeerd in het westen van Bangkok, dat veel groener, maar ook veel armer is.
Na zo'n 4 uur waren we weer terug in het hotel. Daar mochten we even douchen en daarna hebben we nog wat gegeten op de 25e verdieping, in het " revolving" restaurant. (een top uitzicht over Bangkok dus)
Toen was het tijd om naar de (slaap)trein te gaan, we waren ruim op tijd, hebben ons geinstalleerd en zijn zowaar op tijd vertrokken.
De treinreis was lang maar niet echt onaangenaam. Maar echt veel geslapen hebben we niet.
Om 09.45 uur kwamen we aan in Chiangmai en stond onze transfer al klaar.
We hebben even lekker 2 uurtjes gerelaxed in het hotel/zwembad en hebben daarna heerlijk pasta gegeten, we waren de rijst wel even zat!

Nu zitten we dus in een internet cafe in de stad. We hebben net weer fietsen gehuurd, en zijn de tempels hier gaan bekijken, wel mooi, maar lang niet zo mooi als in Bangkok.

Voor de komende dagen hebben we weer veel leuke dingen en tours voor de boeg, verslag volgt.....

Veel liefs van ons.

p.s
Hier in Thailand zijn genoeg chips te krijgen, zelfs met soja saus smaak, jammie!!!

• 09 Maart 2007 - 12:10

Net:

godzijdank dat er chips zijn. hoe kwam je anders die 2 weken door!! Wij eten lamsvlees vanavond. Wil Theo even melden. Lijkt hem zeker nuttig voor jullie. Kus en tot mails

• 09 Maart 2007 - 16:48

Hoi Avonturiers:

Goed van jullie om iedere keer zo,n uitvoerig verslag te maken.
    Wij eten wel witlof. Nog een ruime week en hopen dat de trips net zo leuk zijn als jullie al beleeft hebben. Daarna wacht thuis de boerenkool en zuurkool.

• 09 Maart 2007 - 17:37

Dana:

Jeetje wat een hoop tripjes zeg!! Gaaf maar wel heel vermoeiend lijkt me... gaan jullie ook nog relaxen aan het einde van de reis of blijft het vooral actief!? Liefs van Dana xx

• 09 Maart 2007 - 22:10

Pier:

Ik eet eend gevuld met sinasappel en salie. pruimen compote en waterkers en gevulde aardappels met ansojvis, bacon en salie. leek mij ook wel nuttig om te melden erg lekker hoop ik. ik hoorde dat chaing mai erg mooi is. ik ben benieuwd naar jullie volgende verslag groetjes en een kus jullie broer/zwager

• 09 Maart 2007 - 22:11

Pier :

boerenkool is jurre's favoriete eten.

• 10 Maart 2007 - 03:06

Kristel:

Hey Martine en Jurre, Leuke verhalen!! Ik wil ook heel graag! Ik laat dennis gewoon verplicht deze verhalen lezen!! Aan de tijd kan je wel zien dat ik lekker aan het werk ben de drukte is alweer een beetje voorbij!! Nou veel plezier nog de aankomende dagen in Chiang mai en wel genoeg blijven drinken!! Tot snel! liefs Kris

• 10 Maart 2007 - 14:28

Voesten:

Wat een hectiek en bezige bijen zijn jullie. Wij hopen dat jullie het erg leuk en mooi blijven vinden. Heel veel plezier en chipse. XXXX en ook van Saar een dikke X.