Sunny days in Sydney en aankomst in Kiwiland - Reisverslag uit Sumner, Nieuw Zeeland van Martine en Jurre - WaarBenJij.nu Sunny days in Sydney en aankomst in Kiwiland - Reisverslag uit Sumner, Nieuw Zeeland van Martine en Jurre - WaarBenJij.nu

Sunny days in Sydney en aankomst in Kiwiland

Door: Martine en Jurre

Blijf op de hoogte en volg Martine en Jurre

13 November 2009 | Nieuw Zeeland, Sumner

Lieve allemaal,

We zijn inmiddels veilig aangekomen in Nieuw Zeeland, maar we hebben hiervoor nog veel in Sydney beleefd.
Dit willen wij jullie natuurlijk niet onthouden....

Maandag 9/11 zijn we eerst met de trein naar Circular Quay gegaan, het vertrekpunt van de ferries.
Ook kan je vanaf hier naar het Operahouse lopen...
Aangezien we het Operahouse alleen nog maar bij avond hadden gefotografeerd, mocht een foto bij daglicht (en zon!) niet ontbreken.
Daarna zijn we met de ferry naar Manly gegaan, een badplaats aan de noordkant van Sydney.
Hier hebben we mountainbikes gehuurd en zijn we lekker op pad gegaan...
We zijn o.a langs het strand gefietst en naar "The Northhead", vanwaar we een prachtig uitzicht hadden over Sydney!
Begin van de avond hebben we de ferry weer terug genomen en zijn we aansluitend in Chinatown noodles gaan eten.

Dinsdag 10/11 was het vroeg op, want de Blue Mountains stonden op het programma, een National Park op 2 uur treinen van Sydney.
We zijn onderweg nog uitgestapt bij Featherdale Wildlifepark. Hier konden we "knuffelen" met koala's en kangaroo's voeren, wat een geweldige beesten!!!
Daarna de trein weer ingestapt om naar het eindpunt Katoomba te gaan.
Vanaf hier hebben we een hop on/hop off-bus gepakt, waardoor we bij verschillende punten in het park konden uitstappen.
Aangezien het al in de middag was, hebben we 1 mooie wandeling gemaakt naar de Katoomba falls.
Dit was al een flinke klim in de warmte, dus de rest van het park hebben we bekeken vanaf diverse uitkijkpunten.
Kortom, mooie natuur en wederom een stralende dag.

Woensdag 11/11 hebben we eerst lekker uitgeslapen en toen hebben we onszelf een stranddag gegund.
En waar kan dat beter dan op het meest populaire strand van Syney: Bondi Beach!
Hier vind je alle surfdudes en beachbabes...
Wij hebben ons daar lekker tussen genesteld en ook nog een duik genomen in de zee.
Wat een hoge golven zeg, helemaal super!
We hebben deze laatste dag in Sydney afgesloten met een gezellig diner in ons eigen Darling Harbour.

Donderdag 12/11 ging de wekker nog voordat de vogeltjes begonnen te fluiten.... Want het was tijd om deze geweldige, relaxte stad te verlaten, om naar onze eindbestemming Nieuw Zeeland te gaan.
De vlucht ging op tijd, we werden amper ondervraagd bij binnenkomst op de luchthaven, kortom: "no worries mate".
We hebben onze auto opgehaald en
Jurre mocht het spits afbijten met links rijden!!!
Met het zweet op zijn rug zijn we veilig aangekomen in Sumner, een klein badplaatsje op 15 km van Christchurch.
Hier hadden we voor 2 nachtjes al een kamer geboekt in een backpackers hostel... (wij hebben gewoon een 2 persoonskamer hoor..)
Wat een mensen zie je hier, echt geweldig!!!
Jurre sprak 2 meiden die hun was gewoon nat uit de machine haalden en meenamen, want ze hadden geen geld meer voor de droger... (kost 1 euro)
Haha...
'S avonds hebben we nog even met m'n zussie via Skype gekletst, om haar te feliciteren...
Wel gek hoor Suus dat je bij ons de hele dag al jarig was, maar dat wij je pas 's avonds konden bellen.

Vandaag 13/11 zijn we naar Christchurch geweest, een leuk en rustig stadje dat een beetje Engels aandoet.
We hebben hier een stadswandeling gedaan, die we uit de lonely planet hadden gehaald.
Zo krijg je een aardige indruk van deze stad.
Vooral de botanische tuinen waren erg mooi.
'S middags hebben we even boodschappen gedaan en lekker over het strand van Sumner gewandeld.
We hebben vanavond voor het eerst gekookt in het hostel, lekker pasta Carbonara a la Jurre gegeten!

Morgen begint onze roadtrip over het Zuidereiland!
We keep you posted!

Cheers en dikke kus van ons

• 13 November 2009 - 11:22

Shinja:

Heel veel plezier in Nieuw-Zeeland!!!

• 13 November 2009 - 13:42

Theo En Antoinette:

Leuk verhaal. Hoeveel foto's hebben al die tochten al opgeleverd? Hopelijk is het in Kiwiland ook mooi weer. Hier is het herfst maar nog steeds 14 graden dus het voelt als voorjaar. We gaan zo schaatsen kijken. Tot skyps, liefs us

• 13 November 2009 - 15:55

Astrid En Koos:

Bedankt voor het uitgebreide verslag.Wij zijn benieuwd naar jullie verdere avonturen.
    Mama ziet het helemaal voor zich en wij genieten met jullie mee.
    Knuffel en tot de volgende keer.

• 14 November 2009 - 04:32

Kristel:

Hallo! Jullie gaan als een snel trein :-) De reis kan nu dus echt beginnen! Wel leuke verhalen blijven schrijven ik word een beetje NZ moe al die verhalen....van iedereen en ik maar werken!! Whoehoehoe :-) Heel veel plezier nog! Liefs

• 14 November 2009 - 11:44

Tamara:

Ohhh wat klinkt het allemaal geweldig.

Knuffelen met Koala's, gaaf hoor.

Heel veel plezier nog.

X Tamara

• 14 November 2009 - 16:00

Kimberley:

hoi martine en jurre, is het leuk in nieuw zeeland? waar blijven alleen de foto's? ;-)

groetjes van kimberley
    (en papa en mama)

• 16 November 2009 - 12:22

Annet:

Klinkt geweldig allemaal....!!!
    In Nederland is het grijs, grauw, bewolkt en regenachtig.. Hopelijk hebben jullie beter weer!
    Verder alles prima!
    Enjoy!
    X Annet

• 18 November 2009 - 13:27

Erwin & Barbara:

Hi Dudes a.k.a. Jurre en Martine

Wat een geweldige verhalen en ervaringen allemaal en dan is dit nog maar het begin. Klinkt echt allemaal even cool. Foto zijn er nog niet zie ik? Of kijk ik weer verkeerd?!

Geniet maar lekker verder van de heerlijke reis en wij wachten de volgende update weer af.

Dikke kus Erwin & Barbara