Northland en Auckland.... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Martine en Jurre - WaarBenJij.nu Northland en Auckland.... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Martine en Jurre - WaarBenJij.nu

Northland en Auckland....

Door: Martine en Jurre

Blijf op de hoogte en volg Martine en Jurre

20 December 2009 | Nieuw Zeeland, Auckland

Lieve allemaal,

Na een prachtige laatste week, zit het er voor ons alweer bijna op. Voordat we morgen op het vliegtuig stappen naar het (witte) Nederland, hebben we nog een laatste verslag voor jullie vanuit Aotearoa...

Op woensdag 16/12 hadden we een cruise met een zeilboot door de Bay of Islands geboekt. 's Ochtends om 09:15 uur zijn we bij de werf van Paihia aan boord gegaan van een grote catamaran (is een leuk speeltje voor Michiel!!).
Na een flink stuk varen door de prachtige Bay of Islands, werd het anker uitgegooid bij een rustig strandje. Martine droog aan land gekomen met een kleine Zodiac, en Jurre heeft een verfrissende duik genomen richting strand.
Tussen de middag werd aan boord de BBQ aangestoken en hebben we lekker broodjes worst gegeten als lunch. Daarna zijn we nog stuk gaan zeilen en tevens op zoek gegaan naar dolfijnen. Deze waren al snel gevonden bij de samengeschoolde boten met dolfijnenspotters! De dolfijnen waren in 'ruststand', dus zwemmen zat er niet in. Maar toch was het een fijn weerzien met deze fantastische dieren...
's Avonds lekker uit eten geweest en daarna terug naar onze mooie kamer voor een filmpje.

Donderdag 17/12 hadden we een dagje cultuur ingelast. We zijn eerst even langs een fudge winkel en een chocoladefabriek gereden, om het nodige lekkers in te slaan. Immers, we hadden Sinterklaas in Nederland al gemist, dus we mochten onszelf nog wel verwennen!
Daarna nog even door Kerikeri gelopen en wat historische spots bekeken (niet echt veel bijzonders).
's Middags zijn we naar Waitangi gereden voor de Waitangi Treaty Grounds. Hier is het verdrag getekend tussen de Britten en Maori, om van Nieuw-Zeeland een soevereine staat te maken. Kortgezegd, de Britten hebben hiermee de macht gekregen. Mooie plek en een interessant stukje geschiedenis.
Aan het eind van de middag hebben we nog wat boodschappen gedaan om ons verblijf in Paihia af te kunnen sluiten met een BBQ. Ja, we waren goed op dreef met onze 'barbie'!

Vrijdag 18/12 zijn we richting Auckland gegaan via een toeristische route langs de westkust. Bij de eerste stop hebben we geluncht op een strandje aan de Hokianga Harbour. Dit is een grote baai, waarbij we uitzicht hadden op enorme zandduinen aan de noordpunt. Daarna zijn we doorgereden naar het 'Kauri forest'. Hier staan de grootste bomen van Nieuw-Zeeland: De Kauri. Het allergrootste exemplaar was zo'n 40 meter hoog en had een stamomtrek van 14 meter. Het alleroudste exemplaar had de nobele leeftijd bereikt van zo'n 4000 jaar. Erg indrukwekkend dus!
Na deze verkoelende boswandeling zijn we weer de auto ingestapt voor de laatste paar uur rijden naar Auckland. We hadden daar voor de laatste 3 nachten een heerlijke B&B geboekt, in de bossen net buiten de stad. Het was even zoeken, voordat we "The Woods" B&B gevonden hadden, maar eenmaal aangekomen werden we hartelijk verwelkomt door Simone en Martin.
Op hun advies hebben we 's avonds heerlijk bij een Indiaas restaurant gegeten en zijn we bij terugkomst moe ons king size bed ingedoken.

Op zaterdag 19/12 zijn we na een zeer uitgebreid en smakelijk ontbijt de auto ingestapt voor een dagje in Auckland.
We hebben eerst de ferry genomen naar Devonport. Vanaf daar zijn we, met al onze wandelervaring, Mt. Victoria opgelopen. Na zo'n 10 minuten bergop hadden we een mooi uitzicht over het centrum van de stad.
Daarna zijn we weer terug gegaan en hebben nog wat rondgeneusd in het winkelgebied van het centrum. Aan het eind van de middag zijn we naar het veel gezelligere en knussere Ponsonby gereden, om daar wat rond te wandelen, shoppen, drinken en lekker wat te eten tot besluit. Met het vallen van de avond zijn we nog even langs de mooie kerstverlichte huizen gereden in Franklinstreet. Toch gek, al deze kerstgekte terwijl de dagen hier langer en warmer worden!

Vandaag hebben we lekker aan het strand gehangen bij Piha Beach. Het zonnetje scheen volop, en het is dan toch wel jammer om weer naar huis te gaan...
Maar we hebben jullie gemist, dus we zijn aan de andere kant ook wel blij om iedereen weer te zien.

Kia ora en aroha (liefs) van ons uit Nieuw Zeeland.

Tien en Jur

• 20 December 2009 - 22:52

Michiel:

Catamaran.... hmmm interessant interessant..

De laatste dagen lekker aan het strand. Dat wordt schrikken als jullie hier zijn.

Vandaag 1,5 uur lang gegleden en geglibberd op de nederlandse snelwegen. Zonder dollen ligt hier minimaal 15 cm sneeuw!!!

Een sneeuwpop van meer dan 2 meter gemaakt. En natuurlijk alle buurt kinderen geterroriseerd met sneeuwballen.

Jullie huis staat er nog goed bij en zo te zien is Marijne niet de enige die de post af en toe opruimt.

Goede reis en trek WARME KLEDING aan!

groetjes,
    Michiel

• 21 December 2009 - 03:12

Kristel:

Hey Vakantiegangers!

Klinkt allemaal mooi die verhalen nu nog de foto's! Hier is het echt helemaal wit....er ligt zeker wel 15 cm...de snelwegen zijn daarom ook echt ijsbanen...

Goede reis terug alvast en tot volgende week! Liefs

• 21 December 2009 - 09:58

Pier En Fabienne:

Op naar een witte kerst lekker met de familie samen, succes met de gedichten in het vliegtuig. Het was weer een martelgang voor ons ;) ik heb maandag (voor de sneeuw) mijn motorrijbewijs gehaald. Dat wordt dus samen cruisen broer!!! tot de 24e