Vancouver and beyond.... - Reisverslag uit Banff, Canada van Martine en Jurre - WaarBenJij.nu Vancouver and beyond.... - Reisverslag uit Banff, Canada van Martine en Jurre - WaarBenJij.nu

Vancouver and beyond....

Door: Martine en Jurre

Blijf op de hoogte en volg Martine en Jurre

30 Augustus 2011 | Canada, Banff

Lieve allemaal,

Wij zijn inmiddels in de Rockies aangekomen, maar eerst hebben jullie nog verhalen tegoed van de dagen hiervoor.

Vrijdag hadden we een hele dag in Vancouver en zijn we eerst gaan fietsen in Stanley Park. Dit is een enorm park midden in de stad. Je hebt op sommige plekken niet eens door dat je in een grote stad bent. Midden in de natuur en zoveel rust!
Het was ontzettend goed weer, dus we hebben tussendoor nog even lekker in de zon gelegen totdat het te warm werd. Eind van de middag hebben we de fietsen weer ingeleverd en zijn we naar Gastown gelopen. Dit is een leuke wijk waar je lekker wat kunt drinken en eten.
Ook staat hier de beroemde "Steamclock", een ouderwetse klok die om het kwartier stoom uitblaast. Wij vonden het geinig om even te zien, maar de overige toeristen vonden het geweldig en bleven er rustig een half uur bij staan. (dit zagen wij vanaf ons terras waar we koffie dronken)

Zaterdag was het tijd om Vancouver te verlaten en met de auto op pad te gaan. Om de hoek van ons hotel zat de autoverhuurder, dus dat kwam mooi uit. We dachten dat we snel op weg konden... Dat viel helaas een beetje tegen! Bij het ophalen van de auto bleek dat de voorwaarden tussen Nederland en Canada niet hetzelfde zijn. Om een lang verhaal kort te houden: wij hebben in Nederland voor een pakket betaald waar ze hier niks van af wisten. We hebben nog gebeld naar Nederland maar helaas was het niet direct op te lossen.
Geef ons de volgende keer maar weer Hertz... :)
Omdat de baliemedewerker het wel sneu voor ons vond, heeft ze ons een upgrade naar een grotere auto gegeven. We rijden nu dus in een kleine SUV.
Met een uurtje vertraging konden we eindelijk op pad. De eindbestemming was Kelowna, dit ligt aan Lake Okanagan.
We hebben eerst een hotel gezocht en zijn toen nog even naar het meer gereden. Het was nog steeds erg goed weer, dus aansluitend hebben we heerlijk buiten gegeten met uitzicht op het meer en de haven!

Zondag zijn we eerst 's morgens naar het meer gegaan. Hier hebben we ons ontbijt genuttigd, in de zon gelegen en lekker een boekje gelezen.
'S middags was het tijd om naar onze volgende bestemming af te reizen. Met een goed gevulde boodschappentas gingen we op pad naar Revelstoke.
Hier waren we eind van de middag en gelukkig hadden we ook zo een hotel gevonden.
We hebben ons opgefrist en zijn toen naar het stadje gegaan. Je moet je voorstellen dat dit een klein "ouderwets" dorpje is, wat je ook wel in die Amerikaanse films ziet.
We hadden uit de boekjes een restaurant gekozen en dit bleek een goede keuze te zijn. We hebben heel erg lekker gegeten!
We zijn op tijd gaan slapen want van de zon en het autorijden waren we wel een beetje rozig geworden.

Maandagochtend zijn we, na een lekker ontbijt in het zonnetje, op tijd vertrokken met als eindbestemming Banff. Onderweg zijn we nog naar de Canyon Hot Springs gegaan, maar dit was helaas een aanfluiting. We zijn hier dan ook niet lang gebleven.
Eind van de middag waren we in Banff en na eventje zoeken hadden we een mooi hotel gevonden. In dit hotel hebben ze onder de grond een grot gemaakt met een heerlijke hottub, sauna, fitness ruimte etc.
We zijn dan ook gelijk de "cave" ingegaan en hebben heerlijk genoten van het warme water.
Daarna zijn we het gezellige stadje ingegaan en hebben we lekker Italiaans gegeten bij een Trattoria.

Vandaag is het alweer dinsdag en zijn we op pad gegaan in Banff National Park. We merken dat we in de bergen zijn, want het is hier gelijk een stuk kouder.
Op zich wel prettig als je aan het wandelen bent, maar wel even wennen.
Na een lekker ontbijt in ons hotel, zijn we naar Johnston Canyon gereden. Hier hebben we een mooie wandeling gemaakt naar de Lower en Upper Falls. Daarna zijn we nog langs een aantal meertjes gereden. Helaas begon het eind van de middag wat te regenen, dus we zijn lekker teruggegaan naar ons hotel. We hebben wat gelezen en daarna hebben we gegeten bij de plaatselijke Griek.
Morgen is de weersverwachting niet zo goed, dus we moeten nog even kijken wat we gaan doen. Misschien dat we naar Calgary gaan maar misschien valt het weer toch mee en blijven we gewoon hier.
Vanaf donderdag is er weer zon voorspeld.
We zullen wel zien!

Wij gaan nu lekker slapen, wij houden jullie op de hoogte!

Liefs van ons

• 31 Augustus 2011 - 05:08

Annemiek:

Veel plezier nog :) ... en slaap lekker. Ga ik ook doen over een paar uurtjes, haha.

X Annemiek

• 31 Augustus 2011 - 08:58

Astrid En Koos:

Het slapen zal best lukken . Het weer hier belooft ook beter te worden.
    Is het weer niet zo goed kunnen jullie ook gaan schaatsen in Calgary. Wij wachten jullie verdere belevenissen weer af.
    Groeten

• 31 Augustus 2011 - 16:33

Erwin & Barbara:

Lieve Jurre en Martine, wat klinkt dat allemaal goed zeg! Volgens mij is Canada nu al een goede keus gebleken...wel hopen dat het weer een beetje mee blijft zitten. Blijf ons op de hoogte houden en ga lekker veel genieten van al het moois dat Canada (denken wij) te bieden heeft en van elkaar natuurlijk :)

Dikke kus Erwin & Barbara

• 02 September 2011 - 14:24

Tamara:

Oh klinkt allemaal wel goed hoor! Geniet maar lekker...