Sky to Sea.... - Reisverslag uit Victoria, Canada van Martine en Jurre - WaarBenJij.nu Sky to Sea.... - Reisverslag uit Victoria, Canada van Martine en Jurre - WaarBenJij.nu

Sky to Sea....

Door: Martine en Jurre

Blijf op de hoogte en volg Martine en Jurre

10 September 2011 | Canada, Victoria

Lieve allemaal,

Zoals gezegd rijden we vanuit de Rockies verder naar de kust van British Columbia. Van waar we uiteindelijk de oversteek maken naar Vancouver Island. Maar voor we zover zijn, vertellen we jullie hoe we hier in Victoria zijn gekomen.

Op zondag 4 september hebben we de eerste dag besteed in Wells Gray Provincial Park. We zijn 's ochtends eerst in een bootje gestapt om het prachtige Mud Lake en gelijknamige rivier te bewonderen. De naam doet geen eer aan het mooie bergmeer, met het vele wild dat aan de oevers te spotten is. 3 mooie zwarte beren hebben we van dichtbij, maar veilig vanaf het water, kunnen zien. Ook was er een familie adelaars actief om 's ochtends vroeg de nog slaperige vissen uit het water te grissen. Goed begin van de dag dus.
In de middag zijn we naar de Moul falls gereden. Voordat je daar bent, maak je eerst een wandeling door het bos van ca. 45 minuten. Wij hebben de gehele wandeling gefloten, gekletst en geklapt om maar geen beren ongewenst te verrassen. De waterval is prachtig om te zien, maar het water te koud om in te zwemmen. Wel verfrissend was de korte wandeling achter de waterval langs.
Eenmaal terug op onze camping, waar wij een bungalow hadden gehuurd, kon Jurre nog wel een duik in het zwembad nemen. Daarna hebben we ons omgekleed, en zijn gaan eten in een restaurant aan het Dutch Lake in Clearwater.

Op maandag zijn we, na een heerlijk ontbijt bij een plaatselijk Duits bakkertje, naar de Helmcken falls gereden. Om je een idee te geven van de omvang van het park: deze watervallen waren 40 km verwijderd van de ingang van het park. Daarna zijn we over een onverharde (!) weg naar Clearwater Lake doorgereden, nog eens 25 km verderop. Hier hebben we de auto geparkeerd, en zijn lekker de rest van de middag het water op gegaan met een kano. Zo stil kan het dan zijn! Alsof je helemaal alleen bent....
's Avonds terug in het dorp hebben we de fastfoodtent maar opgezocht, want we waren best moe van dat middagje peddelen in de zon.

Dinsdag was het alweer tijd om te vertrekken uit Wells Gray. Niet voordat we uitgebreid in de zon hebben ontbeten bij 'Ze Germans' (red. het Duitse bakkertje).
Het belooft een lange autorit van zo'n 6 uur te worden, alvorens we in Whistler aankomen. Whistler is een echt wintersportdorp, dat ook in de zomer heel veel te bieden heeft. We zijn bij aankomst eerst maar een overnachtingsplek gaan zoeken bij de plaatselijke VVV. Daar stuiten we wederom op een mooie blokhut op de lokale camping. Helemaal wat voor ons dus! Niet te luxe, maar ook niet kreperen...eh kamperen.
's Avonds hebben we de barbeque aangestoken, die daar voor ons klaar stond, om toch een beetje dat campinggevoel te krijgen.

Zoals we al zeiden, heeft Whistler ook in de zomer veel te bieden. Maar daar hebben we even geen boodschap aan gehad. Op woensdag hebben we heerlijk een rustdag gepakt. We hebben ons kleed uitgespreid bij een zwemmeertje, en hebben daar enorm veel afwisselende activiteiten ondernomen: zwemmen, zonnen en af en toe wat eten of drinken tussendoor. Pff, vermoeiend hoor!
's Avonds hebben we gegeten in het centrum, en de boel wat laten zakken met een wandelingetje door het lieflijke Whistler.

Op donderdag zijn we helemaal opgeladen begonnen aan weer een lange auto- en boottocht naar Vancouver Island.

En wederom krijgen jullie een update van de precieze aantallen wildlife, die we gespot hebben:
1 bruine beer
4 zwarte beren
1 coyote
1 elk
6 herten
1 black swift (lokaal vogeltje)
4 adelaars

Tot zover de route van 'Sky to Sea'. De volgende keer horen jullie alles over het eilandleven.

Liefs van ons

• 11 September 2011 - 06:19

Erwin & Barbara:

Wat klinkt het allemaal goed wat jullie beleven. Het weer is inmiddels ook goed, begrijpen we? De dagen vliegen waarschijnlijk voorbij, geniet dus nog maar even lekker. Kus van ons

• 11 September 2011 - 14:48

Antoinette:

Nog last gehad van de beving? Hier alles kits. Wij gaan morgen hopelijk ook een beetje de zon opzoeken. Zonder wildlife evenwel. Maar misschien tellen loslopende spanjaarden ook wel als zodanig? Dikke kus, us

• 11 September 2011 - 16:55

Astrid En Koos:

Wel een late reaktie maar evengoed blijven wij het leuk vinden om door jullie verslagen de vakantie mee te beleven. Het schiet nu al op voor je weer in het kleine kikkerlandje bent

Groeten,