Island in the Pacific.... - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Martine en Jurre - WaarBenJij.nu Island in the Pacific.... - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Martine en Jurre - WaarBenJij.nu

Island in the Pacific....

Door: Martine en Jurre

Blijf op de hoogte en volg Martine en Jurre

13 September 2011 | Canada, Vancouver

Lieve allemaal,

Ons laatste verhaal alweer vanuit Canada. Deze laatste week zaten we op Vancouver Island, een enorme brok land voor de kust van, je raad het al, Vancouver. We konden onmogelijk het hele eiland zien in een week tijd, dus hierbij de highlights:

Op donderdag 8 september zijn we eind van de middag aangekomen in Victoria, de grootste plaats op Vancouver Island en tevens hoofdstad van de provincie British Columbia. Na een paar Bed & Breakfast's te zijn afgegaan, was het al gauw raak bij Albion Manor. De eigenaar wilde ons voor een laagseizoenprijs een kamer aanbieden in deze 4,5 ster accomodatie. Top geregeld!
's Avonds lekker opgefrist en gegeten bij de Mexicaan om de hoek.

Op vrijdag hebben we een zeer luxe ontbijt genoten in de eetzaal (ja, letterlijk een zaal) met alle andere gasten aan één grote tafel. De eigenaren Don en Fernando, verzorgden zelf het ontbijt. Ondertussen konden we uitgebreid kletsen met de anderen.
Na het ontbijt zijn we naar East Sooke gereden. Een mooi natuurpark, met wandelpaden naar rustige baaien en zandstranden. Heerlijk een deel van de middag op een kleedje in de zon vertoefd op een verlaten strandje. Veel aanloop was er namelijk niet op dit strand, op enkele honden uitlaters na.
Eind van de middag zijn we weer terug gereden naar Victoria, waar we de stad een beetje verkend hebben. Victoria doet heel Engels aan met alle Victoriaanse gebouwen (hoe toepasselijk). We hebben heerlijk gegeten in een vegetarisch restaurant.

Op zaterdag zijn we, na weer zo'n lekker uitgebreid ontbijt, vertrokken naar Tofino. Gezien de afstand dacht Jurre dit ritje wel even te klaren in 3 uurtjes. Maar op 'het eiland' gaat alles in een versnellinkje lager. Natuurlijk hadden we ook een pitstop voor koffie bij Starbucks onderweg, en hebben we nog een kort rondje gewandeld in Cathedral Grove, een bos vol met enorme cederbomen van 60 meter hoog. Maar dat we er bijna 5,5 uur over zouden doen, hadden we niet verwacht.
Maar goed, naar de accomodatie hebben we niet lang hoeven zoeken. We hebben een strandhuisje op een camping gevonden, die we gelijk voor 3 nachten hebben vastgelegd. En na al die keren uit eten, konden we ook weer eens lekker thuis koken.

Op zondag hebben we een whalewatching tour geboekt, en zijn we tot het tijdstip van vertrek lekker op het strand gaan liggen. In de middag hebben we ons gemeld bij de boot, nou ja bootje. Maar er passen toch nog 12 mensen op zo'n kuip met een motor. Gelukkig was het rustig vaarweer op de Stille Oceaan, want wie gaat er anders met zo'n ding de oceaan op!
De kans dat we orka's zouden zien was, volgens de dame die ons boekte, zeer gering. Maar de eerste vinnen die we uit het water zagen komen, waren toch onmiskenbaar orka's! Twee families zwommen samen op om te jagen op zeeleeuwen en -honden. Na voldoende gelegenheid om foto's te maken hebben we een ander plekje opgezocht, waar eerder al bultrug walvissen waren gezien. En ja hoor, ook daar gelijk raak! Een bultrug ligt aan het oppervlak te spelen met wat zeewier, althans dat idee leek ons wel aardig. Want wat weten wij nou van de bezigheden van een bultrug walvis...
Eenmaal terug bij onze hut hebben we wat hapjes klaargemaakt, en zijn we bij ons eigen strandje naast de camping gaan zitten, wachtend op de ondergaande zon.
Al met al een geweldige dag.

Maandag hebben we eerst lekker uitgeslapen en een beetje gerommeld. Eind van de ochtend zijn we naar het Pacific Rim nationale park gegaan. Tofino ligt daar eigenlijk tegenaan, dus met een korte autorit kun je een groot deel van het park bekijken. Je kunt wandelen langs een ruige kust, met brede zandstranden, en ook korte rondjes maken door het regenwoud erachter.

Vandaag was het helaas al weer tijd om terug te rijden richting het vaste land. Omdat we op woensdag gaan vliegen, wilden we de boottocht al eerder maken, om het risico op vertraging of uitval van de boot te vermijden. Voor de laatste nacht hebben we een hotel geboekt in downtown Vancouver, om nog 1 avond te genieten van deze bruisende stad.

En wederom krijgen jullie een update van de precieze aantallen wildlife, die we gespot hebben:
1 bruine beer
4 zwarte beren
1 coyote
1 elk
6 herten
1 black swift (lokaal vogeltje)
4 adelaars
12 springende zalmen
11 orka's
2 bultrug walvissen
1 zeeleeuw
20 zeehonden (ruwe schatting)

Tot zover onze vakantie door het wilde westen van Canada. Morgen vliegen we weer naar het 'herfstachtige' Nederland. De foto's laten we jullie gauw zien!

Liefs van ons

• 14 September 2011 - 17:07

Erwin & Barbar:

Lieverds, klinkt echt te goed! Kom maar snel veilig naar huis om de verhalen in real life te delen :-)

Geniet nog maar goed van de laatste momenten!

Xxx Barbara & Erwin