Nieuw Zeeland, here we are! - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Martine en Jurre - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland, here we are! - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Martine en Jurre - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland, here we are!

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine en Jurre

21 December 2017 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Lieve allemaal,

We zijn bijna een week in NZ, dus tijd voor een reisverslag.
Woensdag 13 december vlogen wij via Singapore naar NZ. In Singapore hadden wij een stop van 15 uur en hadden we een hotel op de luchthaven geboekt zodat we lekker konden slapen na zo'n lange vlucht.
Toen we 's middags wakker werden was er nog tijd voor een duik in het zwembad, douchen en wat eten. Daarna de 2e vlucht, op naar Christchurch!
De jongens hebben het hartstikke goed gedaan, filmpjes gekeken, gesnoept, wat geslapen en Daniël vooral heel veel gepraat! ;)
Eenmaal aangekomen op vrijdag 15 december werden we welkom geheten met een zonnetje en een aangename temperatuur. Auto opgehaald en snel naar Sumner, een kustplaatsje vlakbij Christchurch. Hier hadden we een mooie villa geboekt, Panoramic views. Het uitzicht was ook echt fantastisch maar de weg er naartoe.....Jurre deed het bijna in zijn broek! ;)
Vrijdagmiddag hebben we het rustig aangedaan, beetje bijkomen van de lange reis en vroeg naar bed......
Zaterdag 16 december zouden mijn ouders 's morgens aankomen op Christchurch airport maar door een flinke vertraging werd dat pas 's avonds.
Zaterdag zijn we lekker naar het strand geweest en verder gerelaxed.
Zondag 17 december zijn we met z'n allen het centrum van Christchurch ingegaan, althans, wat er nog van over is na de aardbeving in 2011.
Wat een verschil met 8 jaar geleden, heel gek om te zien!

Maandag 18 december begon onze roadtrip! Eerste stop, Dunedin: zo'n 400 km ten zuiden van Christchurch. Een flinke rit, maar goed aangekomen.
Dinsdag 19 december begon de dag met flinke wind en regen maar het klaarde eind van de ochtend wat op, dus toch op pad gegaan.
We zijn het centrum van Dunedin ingegaan en hebben daar wat rond gewandeld, even koffie gedronken en toen een rit door het mooie Otago Peninsula. We hoopten fur seals te zien bij Allans beach, maar helaas....
Ook woensdag 20 december begon de dag bewolkt maar al snel klaarde het helemaal op en werd het een prachtige dag! Via een mooie scenic route heeft Jurre ons naar Sandfly beach gebracht en dit was een geslaagde poging om zeeleeuwen te zien! We moesten er wel wat voor doen, een wandeling van een half uur (enkele reis) door mul zand, maar we hebben ze gezien! En wat een kanjer was Daniël, hij heeft alles zelf gelopen en geklommen!!! En ook mijn moeder heeft het maar mooi gedaan!
Daarna was het tijd voor een relax momentje en die vonden we in de mooie tuinen van Glenfelloch. Hier hebben we heerlijk koffie gedronken met scones erbij.
Vandaag was het weer een reisdag en zoals jullie wellicht zien, zijn we nu in Te Anau. We verblijven hier in een geweldige B&B, Dusky Ridges.
Een farmstay met een enorme lap grond met schaapjes, geitje, alpaca's, herten etc. Voor de jongens helemaal fantastisch! Vanmiddag mochten ze geitje Elsa een flesje geven en de andere dieren ook voeren.
Morgen staat er een mooie cruise op de planning door de Milford Sound!

Tot zover ons verslag vanuit NZ.

Veel liefs van ons.

• 21 December 2017 - 10:29

Helen Viring:

Wat ontzettend leuk om jullie reisverslag te lezen! Wat zullen de jongens de dieren inderdaad geweldig vinden. Superleuk, hou ons op de hoogte, misschien kan je ook nog wel gaan vloggen... ;-)

Liefs, Helen

• 21 December 2017 - 17:18

Oma Net:

Nou de kop is er af. Zijn er ook plaatjes bij de tekst te voegen? Ik hou zo van een geillustreerd verhaal.
    Geniet met teugen! Theo en Net