Zuidereiland - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Martine en Jurre - WaarBenJij.nu Zuidereiland - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Martine en Jurre - WaarBenJij.nu

Zuidereiland

Door: Jurre & Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine en Jurre

30 December 2017 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Lieve allemaal,

Op de (voor ons) laatste dag van het jaar nog een reisverslag vanuit NZ.
We hadden jullie in Te Anau achtergelaten. Inmiddels zijn we heel wat kilometers verder en ervaringen rijker.
Vrijdag 22 december stond de Milford Sound cruise op het programma. Vanaf Te Anau een kleine 2 uur rijden naar de Milford Sound en onderweg verschillende keren gestopt bij mooie plekjes.
Om 15.00 uur gingen wij aan boord en hebben we heerlijk gevaren door de mooie Sound. Het was prachtig weer, zon en rustig vaarwater. Prachtige watergevallen gezien!
Zaterdag 23 december was het helaas alweer tijd om onze farmstay te verlaten. In de ochtend eerst nog uitgebreid bij de dieren geweest want daar konden Daniël en Thomas geen genoeg van krijgen.
Nu was het echt tijd voor de volgende stop: Wanaka!
Hier hebben we het lekker rustig aan gedaan. Het was mooi weer dus we zijn naar het meer geweest. Daar hebben Jurre en Daniël een kano gehuurd en zijn het meer opgegaan!
Opa heeft lekker in het meer gezwommen en wij aan de kant gespeeld en van de zon genoten.
Maandag 25 december was het kerst natuurlijk. Heel gek om dan hier te zijn en niet in het koude Nederland. In de ochtend naar een speeltuin geweest, daarna een filmpje gekeken en eind van de middag klaarde het weer helemaal op en hebben we de bbq aangestoken.
Dinsdag 26 december was het tijd om Wanaka achter ons te laten en zijn we naar Twizel gereden, een plaats vlakbij Mount Cook.
Toen we daar 's middags aankwamen was het bewolkt en fris. Dat beloofde niet veel goeds want als het zo bewolkt is, zie je heel Mt Cook niet.
En aangezien wij hier 8 jaar geleden ook al slecht weer hadden, hoopten wij nu om Mt Cook wel te zien.
We hebben 's middags maar een filmpje gekeken en 's avonds lekker bij de Thai gegeten.
Toen we woensdag 27 december wakker werden was het zonnig en een strak blauwe lucht.
Meer daarover in een volgend verslag!

Wij wensen jullie een fijne jaarwisseling en alvast een heel gelukkig en gezond nieuwjaar!

Veel liefs van ons allemaal.

• 31 December 2017 - 12:06

Helen Viring:

Voor jullie ook een heel gelukkig, gezond en gezellig 2018!

Dikke kus, Helen

• 01 Januari 2018 - 19:47

Erwin:

Wat een leuk verhaal weer om te lezen. Voor jullie ook het allerbeste voor 2018. Met zo’n vakantie is het begin in ieder geval goed. Kus van ons