1e stop: Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Martine en Jurre - WaarBenJij.nu 1e stop: Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Martine en Jurre - WaarBenJij.nu

1e stop: Hong Kong

Door: Martine en Jurre

Blijf op de hoogte en volg Martine en Jurre

03 November 2009 | Hong Kong, Hong Kong

Lieve allemaal,

Om iedereen te laten weten dat we veilig zijn aangekomen in Hong Kong, hier ons eerste berichtje.

Na een nacht goed geslapen te hebben in Loosdrecht, was het zondag dan echt zover!
We werden door pap en mam naar Schiphol gebracht.
Het ging redelijk snel om de bagage in te checken, dus we hadden nog tijd om gezellig een kopje koffie te gaan drinken.
Maar daarna was het toch echt tijd om door de douane te gaan....
Dus een dikke knuffel en kus, en het avontuur was begonnen!

De vlucht naar Londen had iets vertraging, dus of we onze aansluitende vlucht zouden halen???
Maar op Londen ging alles gelukkig erg voorspoedig, en waren we op tijd bij de transfer desk van Qantas.
Daar aangekomen, kregen we een aangename verassing te horen: "U heeft een upgrade gekregen, u zit nu premium class".
Hartstikke leuk, we kenden premium class niet, dus we waren benieuwd.
Maar het is een soort business class, alleen net iets minder luxe.
Maar wel met grote stoelen, veel beenruimte en keuze wat je wilt eten... Kortom, wij hebben een goede vlucht gehad!!!

Nu lekker Hong Kong verkennen.
Gisteren al een klein rondje gelopen in onze wijk, Tsim Sha Tsui.
En vandaag Hong Kong Island doorgelopen.
Mooie boottocht met de Starferry, om vervolgens door te lopen naar de Peak tram.
Deze bracht ons helemaal bovenop de Victoria Peak, vanwaar je een fantastisch uitzicht hebt over de stad.

We gaan nu lekker eten, en daarna naar de lichtshow kijken.

Dikke kus van ons

• 03 November 2009 - 11:03

Antoinette:

bofkonten, dat is pas echt een toppe start van een wereldreis. mooi weer volgens weer on line daar. australie en nieuw zeeland wat minder de komende tijd. dus geniet vooral van de zon en china. hele dikke knuffel van theo en net

• 03 November 2009 - 11:07

Bauke:

Ik lees altijd erg graag verslagen van HK omdat ik er heb gewoond.

Wat je vooral ook even moet zien is in Mongkok Ladies Market. Causeway Bay shopping malls, als je tijd hebt naar het strand op een van de eilanden (lamma island of cheung chau), stanley market is aan de andere kant van hong kong.

veel plezier!

• 03 November 2009 - 12:06

Koos En Astrid:

Fijn te horen dat alles goed is gegaan en altijd handig om tips voor uitstapjes te ontvangen. Genieten van de lichtshow en voor straks welterusten.

• 03 November 2009 - 12:23

Erwin & Barbara:

Fijn om te horen dat de reis zo goed is bevallen. Geniet lekker van elkaar en van alles wat je ziet! Liefs Erwin & Barbara

• 03 November 2009 - 14:22

Annet:

Hey Jurre en Martine,
    Wat heerlijk om jullie reis te beginnen in de Premium Class!!
    En het kleine beetje stress wat jullie nog hadden, was of jullie je aansluiting in Londen zouden gaan halen.. Nu dit gelukt is, is het tijd om te relaxen en te genieten!!!!!
    Heel veel plezier, geniet ervan!
    X Annet

• 03 November 2009 - 16:13

Tessa & Rutger:

Haha, dit klinkt nog bekend zeg! Geniet!

• 03 November 2009 - 17:57

Pier En Fabienne:

DE DOUANE.... martine toch dat had ik van jou toch niet verwacht ;) heel veel plezier en geniet van jullie avontuur. hier kabbelt het gewone leven door het enige nieuws is dat fabienne ontslag heeft genomen en opzoek is naar een nieuwe baan. nogmaals geniet!! we denken aan julie, dikke knuffel

• 03 November 2009 - 21:36

Kristel:

HEEY! Fijn om te horen dat jullie de aansluiting hebben gehaald...altijd die mensen die te laat zijn... hihi (grapje!) Lekker hoor dat jullie een upgrade hebben gehad...had je een knoopje open...Martine?? Oke nu even serieus heel veel plezier en veel foto's maken zodat jullie ons straks jarloers kunnen maken! Veel liefs en geniet lekker! x

• 04 November 2009 - 11:57

Tamara:

Hoi!!

Leuk om te horen dat jullie goed zijn aangekomen. Lekker hoor zo'n upgrade.

Geniet maar lekker van je 7 weken Hong Kong, Australie en Nieuw Zeeland (ook van Jean Michel).

X Tamara

• 04 November 2009 - 21:09

Susanne En Co:

Goeiemorgen, jullie liggen nog lekker te slapen, hoop ik...
    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn en een goede vlucht gehad hebben. En nu maar op ontdekkingsreis! Hier alles weer beetje normaal. Jasper al 3 dagen goed geslapen, hoera...Nou, we horen gauw weer van jullie en een dikke kus van ons. X

• 05 November 2009 - 07:57

Marijne:

Geniet van alles; mooi weer, vrijheid en al het moois wat jullie gaan zien.
    hier heeft het vanaf dat jullie weg zijn nonstop geregend ...

kus

• 06 November 2009 - 08:18

Helen:

Hey lieve zus en zwager, laat weer eens even iets van jullie horen!!! Als het goed is zijn jullie veilig in Sidney aangekomen!

Liefs, Helen

• 06 November 2009 - 13:24

Annemiek:

Hallo daar!!

Jullie kwamen dus helemaal uitgerust aan? Geniet er lekker van en ik ben benieuwd naar de volgende verhalen!

Xx Annemiek