Op zoek naar beter weer..... deel 2 - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Martine en Jurre - WaarBenJij.nu Op zoek naar beter weer..... deel 2 - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Martine en Jurre - WaarBenJij.nu

Op zoek naar beter weer..... deel 2

Door: Martine en Jurre

Blijf op de hoogte en volg Martine en Jurre

23 November 2009 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Lieve allemaal,

Na een korte onderbreking kunnen we nu verder met het vervolg van het verhaal.

Zoals gezegd zijn we woensdag 18/11 vertrokken naar de Catlins. Als eerste zijn we gestopt in Surbat Bay, om daar een strandwandeling te maken. Vervolgens hebben we bij de lokale I site (= VVV) onze accomodatie in Curio Bay vastgelegd. Onderweg daar naartoe hebben we van de omgeving genoten. We hebben 2 uitstapjes gemaakt: naar de Purakaunui en de Matai watervallen, en we hebben onderweg geluncht. Aangekomen in Curio Bay zijn we gelijk naar onze cottage aan zee gegaan om daar met een kop soep op de bank tussen de huiskatten te nestelen. Erg leuk huisje!

Op donderdag 19/11 zijn we in de ochtend (bij eb) naar 'Petrified Forest' gegaan. Dit is een bos dat miljoenen jaren geleden letterlijk is versteend in de rotsen langs de kust. Hierna zijn we doorgereden over het laatste gedeelte van de 'scenic route' door de Catlins naar Invercargill. Vanaf daar zijn we snel doorgereden naar Te Anau om onze slaapplaats bij 'Rosie's homestay' zeker te stellen. Je bent letterlijk bij Rosie thuis, en dat geeft een heerlijk huiselijk gevoel. We hebben kunnen wassen, boodschappen gedaan en zelf gekookt in Rosie's keuken. 'S avonds hebben we nog gezellig met de andere gasten aan tafel zitten kletsen.

Op vrijdag 20/11 zijn we vertrokken naar Manapouri, om daar aan boord te kunnen gaan voor onze overnight cruise door de Doubtful Sound. Dit is het grootste fjord van Nieuw Zeeland en gelukkig gespaard gebleven van massatoerisme.
Je gaat vanaf Manapouri eerst met de boot over Lake Manapouri, daarna ga je met de bus verder over de Wilmot Pass om aan te komen in Deep Cove. Hier vandaan vertrokken we met het cruiseschip voor de tocht door Doubtful Sound. Tijdens het varen zijn we nog even gestopt om te kunnen kayakken in het fjord. 'S avonds goed gegeten, maar minder goed geslapen. Wel hebben we hele mooie natuur gezien en zelfs de 'big five' van Nieuw Zeeland gespot: walvissen, dolfijnen, pinguins, fur seals en albatrossen.

Zaterdag 21/11 werden we vroeg gewekt voor het ontbijt om 07:00 uur. We hebben nog een laatste stuk gevaren door het fjord en stonden rond het middaguur al weer in Manapouri.
Vermoeid door de boottocht zijn we op pad gegaan naar Queenstown. Hier hebben we eerst een slaapplaats gezocht en zijn toen lekker door het stadje gaan slenteren. Het weer was aan de beterende hand (joepie!). 'S avonds lekker gegeten bij Mexicaans restaurant Sombrero's.

Voor zondag 22/11 hadden we besloten het rustig aan te doen. Hoewel Queenstown de 'adrenaline capital of the world' is, was dit aan ons even niet besteed. Het weer was fantastisch (25 graden + zon), en daar hebben we van genoten.
We zijn met de kabelbaan de berg op gegaan, en hebben vanaf de top genoten van het uitzicht en de paragliders. Na de lunch zijn we naar de Kawarau brug gereden, om daar toch nog een vleugje adrenaline op te snuiven bij het bungy jumpen. Veilig van een afstandje staan kijken naar de springers.
In de middag zijn we doorgereden naar Wanaka via de Crown Range route. Dit is een kronkelige route door een prachtig berglandschap. Aangekomen in Wanaka hebben we de rest van de middag heerlijk van de zon genoten aan de rand van het meer.

Met deze zonnige dag willen we ons verhaal graag afsluiten. Volgende keer meer over het Zuidereiland.

Cheers en liefs van ons

• 23 November 2009 - 15:53

Astrid En Koos:

Nog een paar van die reisverslagen en je kan het in boekvorm gaan uitgeven. Wij hebben de kaart er bijgepakt zodat wij jullie reis kunnen volgen. Wij wachten vol spanning op het vervolg

• 23 November 2009 - 17:38

Theo En Antoinette:

Hoewel we al skypend al wat hebben gehoord van de afgelopen dagen toch leuke details. The 'big five', zeggen ze dat zelf of hebben jullie dat bedacht? Worden jullie niet moe van al die indrukken? Blij word ik van geen canyoning!! Liefs, us

• 25 November 2009 - 12:26

Annet:

Gelukkig dat het weer eindelijk beter is..!
    Op Schiphol is alles prima!
    Geniet van al het moois in Nieuw-Zeeland!!!
    X Annet

• 04 December 2009 - 07:46

Erwin & Barbara:

Hai vakantiegangers,

De eerste maand zit er al op. De tijd zal wel voorbij vliegen als ik de verhalen lees. Wat klinken de verhalen toch heerlijk. Ik kan je zeggen na bijna 3 maanden verbouwen dat wij ook wel toe zijn aan de goede vakantie.

Geniet nog even lekker!

Veel liefs van ons