Laatste dagen Zuidereiland - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Martine en Jurre - WaarBenJij.nu Laatste dagen Zuidereiland - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Martine en Jurre - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Zuidereiland

Door: Martine en Jurre

Blijf op de hoogte en volg Martine en Jurre

11 December 2009 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Kia Ora allemaal,

We zitten nu heerlijk in de zon op ons prive terras bij de lodge in Rotorua, dus we gaan gauw verder met ons verslag..

We zijn gebleven bij zondag 29/11, we hebben die dag echt als zondag begonnen: uitslapen, lang ontbijten, douchen.... Heerlijk!
Daarna zijn we op pad gegaan in Kaikoura, en als eerste zijn we naar een winerie gegaan.
Eerst verschillende wijntjes geproefd en daarna een tour gekregen.
Erg leuk, maar het kon niet tippen aan de wineries in Napa Valley.
's Middags hebben we nog een klein stukje over het Kaikoura Peninsula gelopen, maar aangezien er toch wel erg veel gras en hooi was zijn we teruggegaan...
We zijn daarna naar een "sheep sheering" show geweest, was wel grappig.
Daarna even boodschappen gedaan en terug naar de cottage om lekker zelf te koken.

Maandag 30/11 was het tijd om deze mooie cottage te verlaten en was Nelson de eindbestemming van die dag.
We hebben alleen een kleine lunchstop in Blenheim gemaakt, maar waren alsnog op tijd in Nelson.
Daar eerst maar eens een accommodatie gezocht voor 2 nachten, en toen boodschappen gedaan, en gekookt.
Het hostel was erg gezellig, en we hebben 's avonds dan ook nog even met wat andere Nederlanders zitten kletsen.

Dinsdag 1/12 werden we wakker met regen, terwijl Nelson toch in de zonnigste regio van het Zuidereiland ligt.
We zijn daarom eerst naar WOW geweest, World of Wearable Art.
Dit is een museum dat gebaseerd is op een beroemde modeshow. Hierbij gaat het dan om kunstzinnige outfits.
Daarna zijn we richting Tahuna Beach gereden, zodat we toch nog even het strand hadden gezien, en zowaar het was ineens hartstikke mooi weer.
We zijn lekker wat gaan eten bij een strandtent, en het was gewoon echt warm!!!
Na de lunch een lange strandwandeling gemaakt, en eind van de middag nog even door Nelson gelopen.
's Avonds lekker uiteten geweest.

De volgende dag, woensdag 2/12, hoopten we dat het mooie weer zou voortzetten, zodat ons tripje naar Nelson Lakes niet in het water zou vallen...
Maar onderweg begon het al te regenen en dat hield niet meer op.
We zijn er wel geweest, maar met regen is het eigenlijk niet de moeite waard.
Een volgende keer maar met zon....haha!
We zijn gauw doorgereden naar Marahau, deze plaats is de zuidelijke ingang van het Abel Tasman park.
Ook hier was het weer niet beter, maar de vooruitzichten voor de komende dagen waren goed.
We zijn dus maar in ons "Ocean View Chalet" gebleven en hebben weer lekker film gekeken.
Daarna bijtijds naar bed, want voor de volgende dag stond een flinke wandeling gepland.

Donderdag 3/12 zijn we het park ingegaan voor een wandeling.
We hebben ons door een watertaxi laten afzetten bij Torrent Bay en vanaf daar kan je zelf naar Marahau teruglopen. (zo'n 18 km)
De watertaxi had het zwaar, want de zee was heel erg ruig, we hebben dan ook flinke klappen gemaakt op het water.
De route ging o.a langs riviertjes, lagoons en mooie stukken tropisch bos. Onderweg zijn we ook nog een paar keer gestopt bij mooie bounty stranden om daar te genieten van zon en uitzicht!
Wat een geluk hadden wij met deze mooie dag.

De volgende dag (vrijdag) was het tijd om het park per kayak te verkennen.
We moesten om 08.30 uur verzamelen bij de kayak base, waar we een uitleg kregen van onze gids Lucas.
De zee was weer erg ruig, dus we konden de oorspronkelijke route niet doen, daarom hadden ze een alternatief bedacht.
We werden eerst door de watertaxi afgezet bij Medlands Beach en vanaf daar gingen we de kayak in.
Ik voorin, en Jurre achterin!
Het begon gelijk al goed, want we zagen de eerste "seal" naast ons zwemmen.
Vanaf daar zijn we de zee opgegaan en dat was best zwaar...
Hoge golven die we moesten trotseren zonder om te slaan, sturen met de peddels omdat het voetstuur het niet deed.
Maar veilig en wel bij de eerste baai aangekomen. Daar had Lucas lekker warme chocolademelk en koekjes voor ons.
Na een aangename pauze weer de kayak in, om vervolgens in een rustige baai te kayakken. Dit was een stuk prettiger dan de ruige zee...
Het laatste stuk van de route ging wel weer over zee, en noemen ze de "mad mile". Dit omdat het een lastig stuk is om te kayakken en je om een grote klif heen moet.
Maar ook dat hebben we overleefd.
Daar konden we onze (late) lunch eten, en rond 16.00 uur werden we daar met de watertaxi weer opgehaald.
Al met al een zware, maar erg leuke dag!

Zaterdag 5/12 zijn we met de boot van Sinterklaas overgevaren naar het Noordereiland, maar meer daarover de volgende keer.

Dikke kus

• 10 December 2009 - 20:55

Helen:

Hey lief zusje en zwager, leuk om (eindelijk) weer eens iets van jullie te horen! Wat veel indrukken doen jullie op zeg, daar zou je moe van worden. ;-) Fijn dat het allemaal goed gaat en dat jullie mooi weer hebben! Ook veel liefs van Roy en Kimberley en van mij natuurlijk

• 11 December 2009 - 09:58

Shinja:

Hoi,

Ik ben zo benieuwd naar jullie foto's,
    voor mij nog 14 dagen, dus aftellen,
    Daar ga ik straks wonen bij Tahunanui Beach, daar woont Scott nl,
    Maar hebben jullie ook walvissen gezien? Boot of Helicopter haha
    doeiii veel plezier nog!

• 14 December 2009 - 03:29

Annemiek:

Hallo daar,

Wat maken jullie veel mee zeg. Heel erg leuk. Geniet nog maar even van de laatste warme dagen. Hier is het gaan vriezen! Moest vannacht krabben :S. Koud koud koud. Ben benieuwd naar jullie volgende verhaal.

Xx Annemiek