Van noord naar zuid - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Martine en Jurre - WaarBenJij.nu Van noord naar zuid - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Martine en Jurre - WaarBenJij.nu

Van noord naar zuid

Door: Martine en Jurre

Blijf op de hoogte en volg Martine en Jurre

13 Maart 2007 | Thailand, Hua Hin

Lieve allemaal,

we zijn vandaag veilig aangekomen in de badplaats Hua Hin. Maar eerst hebben jullie nog een verslag tegoed van ons verblijf in het noorden (we weten dat sommigen de radio stilte wat lang vonden duren....)

Zaterdag hadden we een tour naar de Doi Suthep (tempel op een berg), het Hmong volk (een bergstam) en ambachtelijke industrie.
De tempel was erg mooi, hebben een boeddhistisch ritueel meegemaakt. De monnik heeft ons voor 3 dagen voorspoed en geluk meegegeven.
Daarna hebben we een kijkje genomen in het leven van de Hmong, een tradioneel dorpje maar helaas al wel toeristisch.
Daarna naar de ambacht, dit viel helaas een beetje tegen, het was leuk om te zien hoe zijde, zilver etc. gemaakt werd, maar de nadruk lag meer op het verkopen van hun waren.

Zondag stond de jungle tour op het programma. We begonnen de dag gelijk goed met een rit op een olifant, dwars door de jungle. We hadden het geluk een eigenwijze olifant te treffen, die zich niet aan de gebaande wegen hield en een voorliefde had voor een tussentijdse snack. Maar de rit was erg gaaf!!!
Vervolgens zijn we naar een ander bergvolk
gegaan, de Karen stam.
Daarna hebben we een mooie wandeling gemaakt langs de rijstvelden naar de Maewan watervallen. Hier konden we even lekker zitten en wat drinken.
Daarna was het tijd voor de lunch.
In de middag zijn we naar de rivier gereden en zijn we met een bamboevlot het water opgegaan. We kwamen onderweg veel Thai tegen die op een bijzondere manier hun vrije zondag besteden.
Tegen 17.00 uur waren we weer terug in het hotel, een erg leuke dag!!!

Maandag was het tijd om Chiang Mai te verlaten, om 16.30 uur vertrok de slaaptrein naar Bangkok. We hebben eerst lekker uitgeslapen, ontbeten, bij het zwembad gelegen, geluncht en zijn toen naar het station vertrokken.
We vonden het niet heel erg om te vertrekken, het is een leuke stad en heeft een mooie omgeving maar op dit moment was er veel smog in de stad, en dat was wel erg vervelend.

Vandaag zijn we om 06.30 aangekomen op het station van Bangkok en om 08.05 uur hadden we de volgende trein, naar Hua Hin.
Om 11.30 kwamen we hier aan en zijn we met een taxi naar ons resort gegaan.
Hier gaan we de komende 3 dagen nog relaxen....
We zullen dus waarschijnlijk ook niet meer verslag uitbrengen, want jullie willen vast niet horen hoe wij elke dag in de zon liggen met uitzicht op een helderblauwe zee en een lekkere coctail in ons hand...

Vrijdagavond worden we opgehaald voor de transfer naar de luchthaven en dan zullen we zaterdag rond 02.30 uur de lucht in gaan.

Tot snel,

Liefs en een dikke kus van ons.

• 13 Maart 2007 - 14:25

Net:

ik was het, van de te lange radiostilte!! Blij weer een verhaal te hebben ontvangen. Geniet nog maar lekker van de zon en warmte daar! Hier schijnt ook de zon maar is het toch zo'n 20 graden kouder. Tot zaterdag, dikke kus van moeders H

• 13 Maart 2007 - 15:25

Erwin & Barbara:

Zo te horen hebben jullie een hele mooie tijd gehad. Helaas is het einde bijna weer in zicht. Geniet er nog even lekker van.

X

• 13 Maart 2007 - 16:25

Dana:

Wat een belevenissen allemaal zeg, echt super gaaf!! Veel plezier nog deze week in Hua Hin, lekker genieten van de zon en de prachtige stranden!! Slapen jullie in het Hilton of in het Sofitel? Dat vond ik namelijk fantastische hotels!! Tot mails! Kus van Dana

• 13 Maart 2007 - 16:39

P & M:

Op een olifant is het moeilijk internetten, maar zijn blij weer een verhaal te hebben ontvangen. Lekker genieten in jullie resort en tot zaterdag.

• 14 Maart 2007 - 08:35

Kristel:

Geniet nog even van jullie laatste daagjes daar en een goede reis terug alvast!! Zie je maandag weer martine! kus kristel

• 14 Maart 2007 - 22:07

Ferry :

WOW WOW WOW!!!!

erg tof te lezen,
    ik heb op mijn reisplanning ook de jungle tocht staan! Chiang Mai dus!
    erg leuk om zo alles te lezen, geeft me nog meer kriebels om er heen te gaan!

Heel veel plezier in het mooie resort waar jullie lekker gaan bakken in de zon ! ;)

Hoop nog eens iets te horen of mischien zelfs wat foto's te kunnen bewonderen.

Groeten,

Ferry
    (een toekomstige thailand reiziger)