Van Hong Kong naar Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Martine en Jurre - WaarBenJij.nu Van Hong Kong naar Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Martine en Jurre - WaarBenJij.nu

Van Hong Kong naar Sydney

Door: Martine en Jurre

Blijf op de hoogte en volg Martine en Jurre

08 November 2009 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

Daar zijn we dan weer! En nu wel te verstaan vanuit Sydney. Maar eerst hebben jullie nog een stukje Hong Kong van ons tegoed...

Dinsdagavond zijn we dus zogezegd naar de lichtshow geweest, waarbij een aantal gebouwen onder begeleiding van muziek oplichten of lasers laten bewegen. Mooi om te zien.
De volgende dag een beetje rustig aan gedaan. We zijn aan het eind van de ochtend naar Kowloon Park gegaan, en hebben daar onze lunch gegeten. Even weg uit de drukte was wel lekker! Tussentijds zijn we nog wel even terug gegaan naar de hotelkamer om onze voeten wat rust te geven. Daarna hebben we achtereenvolgens de Ladies Market in Mongkok en de Temple Street Night Market in Yau Ma Tei bezocht. De sfeer is best geinig, maar ze verkopen toch veel dezelfde prullen. Dus als je niets nodig hebt (zoals wij), dan ben je er snel doorheen.
De laatste dag hebben we onze bagage eind van de ochtend al ingecheckt op het treinstation van Kowloon. Echt heel handig, als je pas 's avonds vliegt!
Zo konden we nog een uitstapje maken naar het Po Linklooster met het grote Boeddhabeeld op Lantau-eiland. Hemelsbreed is het niet heel ver, maar je moet wel met een metro, en vervolgens in 2 bussen een aantal bergkammen over. Maar het was het zeker waard!

Donderdagavond dus vertrokken naar Sydney. Nu helaas geen Premium Class, maar weer gewoon tussen het "klootjesvolk" (haha).
Maar omdat Jurre zo'n zielige lange jongen is, hebben we wel stoelen bij een nooduitgang gekregen, waar je normaal 50 euro p.p voor moet betalen.

Na 8,5 uur (zonder te hebben geslapen) uiteindelijk geland in Sydney.
Maar het weer hield niet over. Wolken en lichte regen verwelkomen ons in het land van de kangaroo.
Doodop kwamen we om 10:00 uur aan bij het hotel, waar we te horen kregen dat er pas vanaf 13:00 uur een kamer beschikbaar was. Balen!
Na een paar uur in Darling Harbour te hebben rondgebanjerd, konden we 's middags toch nog even bijslapen.
's Avonds nog wel heerlijk gegeten aan het water in Darling Harbour.

De volgende dag begon de zon gelukkig te stralen toen we met de ferry naar Taronga Zoo gingen. Gelijk werden we op een fantastisch uitzicht getrakteerd van de Harbour Bridge en het Operahouse.
Taronga Zoo was erg mooi en de dierenshows waren ook heel leuk.
's Avonds zijn we met Kim (studiereisgenootje van Martine) en Manon wat gaan drinken in de gezellige historische wijk The Rocks.
Vandaag was het weer niet zo goed in Sydney, waardoor we onze plannen voor het strand of de bergen hebben uitgesteld. Hopelijk morgen meer geluk! De vooruitzichten zijn goed...

Volgende week een nieuw bericht vanuit Nieuw-Zeeland.

Liefs van ons

• 08 November 2009 - 12:34

Leonie:

Hoi Martine en Jurre!
    Eindelijk zijn jullie aangekomen aan de andere kant van de wereld! WOW!
    En als reisagent tussen het 'klootjesvolk', Hoe durven ze ;) HIHI!
    Ik duim dat de zon heeel snel begint te schijnen en dat jullie lekker veel energie daarvan krijgen om goed van elke dag te kunnen genieten!
    Liefs, Leonie.

• 08 November 2009 - 13:38

Helen, Roy, Kimmy:

Lieve Martine en Jurre, leuk om jullie gesproken en gezien te hebben, zo waren jullie er toch een beetje bij op Kimberley's verjaardag! De kado's vond ze super en ze wilde de dvd's gelijk kijken! Geniet lekker en tot gauw!

Liefs, HRK

• 08 November 2009 - 18:41

Theo En Antoinette:

Allemaal oud nieuws voor ons: wij hebben lekker een half uurtje geskypt. Echt bijzonder zo praten met en kijken naar elkaar van de andere kant van de wereld. Ik hoop voor jullie dat het weer niet steeds in de weg blijft zitten. Dikke kus van us

• 08 November 2009 - 20:52

Pier En Fabienne:

Leuk te horen dat jullie het zo goed vergaat. Denk maar zo, in Nederland is het koud en guur het regent hier volop (slecht voor alle hoveniers :) heb vandaag op de mountainbike de amerongse berg beklommen, de modder zat achter mijn oren en ik was verkleumt tot op het bot, lekker! had beter op zon kangeroe kunnen zitten denk. ben benieuwd naar de volgende mooi verhalen. liefs terug

• 09 November 2009 - 03:14

Kristel:

HEEY! Hong kong hebben jullie dus al achter jullie gelaten..was het wat die roggelende mensen of viel het mee? Nu in Sydney gaaf hoor hebben jullie al veel foto's gemaakt? Hopelijk word het weer wat beter stuur de regen maar richting Nederland! Hier is verder ook alles goed! Tot snel weer Liefs

• 09 November 2009 - 14:05

Tessa & Rutger:

Haha, ja zeiden we toch dat je je bagage al in Hong Kong in kon checken. Prima systeem. Geniet van de verdere reis!

• 10 November 2009 - 02:16

Tamara Smit:

Jammer van het weer maar het klinkt verder allemaal heerlijk.

Geniet nog maar lekker!

X Tamara