Op zoek naar beter weer...... - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Martine en Jurre - WaarBenJij.nu Op zoek naar beter weer...... - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Martine en Jurre - WaarBenJij.nu

Op zoek naar beter weer......

Door: Martine en Jurre

Blijf op de hoogte en volg Martine en Jurre

22 November 2009 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Lieve allemaal,

Hoe is het met jullie? Met ons gaat nog steeds alles goed!
We zijn inmiddels een ruime week aan het toeren over het Zuidereiland.

We zijn zaterdag 14/11 vertrokken vanuit Sumner, en de 1e stop was Lake Tekapo, het grootste meer van Nieuw Zeeland. Dit meer heeft een felblauwe kleur, door de mineralen die meespoelen vanuit de bergen.
Helaas hadden we hier erg slecht weer: regen, kou en veel wind.
Daarom hebben we toen maar besloten om hier niet te overnachten, maar door te rijden naar Mount Cook.
Ook hier was het weer zeker niet beter: nog meer regen, mist, valwinden en erg koud!!
Maar volgens het visitor centre zou het weer gaan opklaren, en dus hadden we voor de volgende dag een
Glacier sea kayak tour geboekt.
'S avonds zijn we lekker uit eten geweest, want supermarkten hebben ze daar niet.

Zondag 15/11 zouden we 's morgens verzamelen voor de kayaktour, maar helaas, het weer was te slecht en de tour werd geannuleerd.
Om toch nog wat van de omgeving te zien, hebben we een kleine wandeling gemaakt naar "Kea Point", vanwaar normaal gesproken Mount Cook goed te zien is.
Deze dag zagen we niks, aangezien de berg volledig in wolken was gehuld.
Daarom zijn we 's middags snel op weg gegaan naar de kust, in de hoop op beter weer.
Onze eindbestemming voor deze dag was Oamaru, een kleine badplaats aan de oostkust. Deze plaats staat bekend om de pinguin kolonies die hier nestelen.
We zijn als eerste naar onze accommodatie gegaan, om vervolgens begin van de avond naar Bushy Beach te gaan.
Hier komt de zeldzaamste pinguin, de geel-oog pinguin of Hoiho, aan land om terug te keren naar het nest, om de kuikens te voeden.
We mochten ons gelukkig prijzen, want wij hebben er die avond 5 gezien!
Tussendoor hebben wij onszelf ook nog even gevoed, en zijn daarna doorgegaan naar de volgende pinguin: de blauwe pinguin.
Dit zijn de kleinste pinguins ter wereld. Deze kleine beestjes komen, zodra het donker is, elke avond in grote getalen aan land. Wij hebben er zo'n 80 - 100 voorbij zien waggelen. Wat een lieve, leuke beestjes!

Maandag 16/11 hebben we Oamaru verlaten en zijn we doorgereden naar Dunedin, met een stop bij Mouraki Boulders. Dit zijn grote zwerfkeien van miljoenen jaren oud, waarvan sommigen veel weg hadden van een voetbal.
Rond 13.00 uur waren we in Dunedin, en we hadden zowaar zon!!!
We hebben een beetje door de stad geslenterd, koffie gedronken en zijn daarna boodschappen gaan doen.
'S avonds hebben we lekker zelf gekookt, en nog even een strandwandeling gemaakt.

Dinsdag 17/11 hebben we het Otago Peninsula rondgereden, dit is een schiereiland wat grenst aan Dunedin.
Hier vind je pittoreske baaien en stranden, en bovenal huist hier de Albatros. Helaas hebben we deze vogel niet gezien vanwege paringstijd.
Wel hebben we nog zeeleuwen gezien op Sandfly Beach en hebben we lekker in de zon gelegen in een botanische tuin. 'S avonds hebben we in Dunedin gegeten.

Woensdag 18/11 zijn we vertrokken naar The Catlins, een natuurgebied in het meest zuidelijke gedeelte van het Zuidereiland.
We zouden graag doorvertellen, maar het is echt bedtijd voor ons, dus de volgende keer meer hierover.

Slaap lekker (al is het voor jullie dag) en een dikke kus van ons.

• 22 November 2009 - 12:57

Theo En Antoinette:

Na een paar skypeminuten vanmorgen is dit weer een goede aanvulling qua reisverslag. Ik heb inmiddels de kaart erbij als ik jullie verhaal lees. Heb ik enig idee van plaats en afstand. Ik zie nu de bergen die jullie morgen over moeten. Rij voorzichtig. Dikke kus us

• 22 November 2009 - 14:52

Leonie:

Waar blijven al die mooie foto's nou?????? Het klinkt allemaal heerlijk daar! Ik duim voor veeeeeeel zonnestralen! Kus...

• 22 November 2009 - 21:27

Kristel:

Hoi hoi! Wat balen dat jullie zulk slecht weer hebben...stuur het maar deze kant op...:-S Idd wanneer komen die foto's?? Nou lekker genieten|! Ik duim voor lekker weer. Heel veel liefs vanuit Arkel :-)

• 23 November 2009 - 07:10

Marijne:

Hopen op een beetje beter weer!!!
    Bij ons is het erg warm voor november maar wij missen al het mooie en spannende hier natuurlijk ;)
    Ik heb jullie slot eindelijk door ... ;)
    Geniet!
    x

• 24 November 2009 - 04:03

Tamara Smit:

Balen van het weer zeg maar zo te zien genieten jullie evengoed volop.

X Tamara en Nathalie

• 24 November 2009 - 11:00

Pier En Fabienne:

Klinkt allemaal super, geniet lekker door. Fabienne is zo goed als aangenomen bij prorail voor een job als treinverkeerleider in maart start de opleiding. met mij gaat ook alles super. werk kan niet beter en toen ik mijn loonstrook kreeg werd ik nog gelukkkiger :) duim voor beter weer bij jullie maar ook bij ons!