Braaien en pickie maken.... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Martine en Jurre - WaarBenJij.nu Braaien en pickie maken.... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Martine en Jurre - WaarBenJij.nu

Braaien en pickie maken....

Door: Martine en Jurre

Blijf op de hoogte en volg Martine en Jurre

09 April 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve allemaal,

Hier ons eerste berichtje vanuit Zuid Afrika.
Zaterdag zijn we, na een aangename vlucht (afgezien van 11 uur op je gat zitten), veilig aangekomen in Kaapstad.
Paspoortcontrole en koffers ophalen ging zeer voorspoedig. Daarna werden we nog wel uit de rij gehaald voor een extra vragenrondje. De man die ons ondervroeg nam daar op z'n Afrikaans lekker de tijd voor.

Maar na die vragen kwam pas het echte spannende moment: gaan we de achternicht van Martine vinden, die ons de eerste nacht onderdak heeft aangeboden. Gelukkig waren de meeste mensen voor ons al langs het interview-eskader gekomen, dus de hal was leeg op 2 mensen na. En met een zelf gemaakt bordje 'Martine + Jurre' was de keuze eenvoudig gemaakt: Dit moeten Jeroen en Michelle zijn!
Na een warm welkom werden we met onze koffers in hun jeep gehesen. En daarna zijn we door een donker en regenachtig Kaapstad naar hun huis gereden in Tableview, in het noorden van Kaapstad. Eenmaal aangekomen zijn we na een lekker kopje rooibos zo in ons mandje gedoken. Want moe waren we wel.

Op zondag werden we heerlijk wakker door de vogeltjes in de tuin (en door Jeroen's gitaarspel, maar we houden het op de vogels). Na een zondags paasontbijt op de veranda, werd al snel de braai aangestoken, want de eerste gasten zouden al om 12 uur komen. Dat is nog eens "die hard-barbeque-en"!!
Toen de familie compleet was zijn we aan tafel gegaan, om ons tegoed te doen aan al het lekkers dat was bereid. Ook hoort bij een braai een lekker Zuid-Afrikaans wijntje, maar niet teveel want we moesten onze auto nog ophalen.
En na de braai gaan we een pickie maken (foto) van de hele familiereünie. Zeg eens eerlijk, wie dacht er aan iets anders bij 'pickie maken'?
Al met al was het een kort maar gezellig bezoek aan Michelle, Jeroen en de rest van de familie in Zuid-Afrika. Na het afscheid werden we in de stad afgezet, om onze huurauto op te halen. We hebben gelijk daarna ingecheckt bij ons guesthouse voor de komende 2 nachten: Maartens Guesthouse.

Op maandag hebben we eerst ontbeten op het terras van Maarten. Het is een heerlijke zonnige ochtend, na een toch wel buiïge paaszondag. Na het ontbijt komt Maarten even bij ons zitten om te kletsen en ons te voorzien van nuttige tips over Kaapstad. Zo hebben we ons programma voor de eerste dag samengesteld, en zijn we op pad gegaan.
Het is altijd handig, als je ergens voor het eerst bent, een uitkijkpunt op te zoeken en de stad eens goed van boven te bekijken. We zijn eerst naar Signal Hill gereden voor een prachtig uitzicht over het centrum en de Atlantische kust.
Daarna zijn we met onze, voor Jurre wat onhandige links schakelende, auto naar het V&A Waterfront gereden. We hebben heerlijk even rondgebanjerd en tot slot een ijsje gegeten bij Haagen Dasz. Jammie!
Daarna zijn we naar het centrum gereden voor een bezoekje aan het kasteel de Goede Hoop, de oude vesting van de VOC. Interessant om te horen wat die voorvaderen van ons allemaal hebben uitgevreten. Op weg naar ons afsluitende uitkijkpunt zijn we nog gestopt in het wijkje Bo-kaap. Hier staan allemaal lieflijke fel gekleurde huisjes, met name toch voor de wat minder bedeelden.
Als laatste stop hadden we bedacht om nog even Lion's Head te beklimmen, een rotspunt pal naast de Tafelberg. Volgens de Rough-guide helemaal geen zware wandeling. Ja, ja...
We hebben toch een uur behoorlijk moeten aanpoten om de top te bereiken. We moesten onderweg zelfs aan stalen handvaten in de rotsen omhoog klimmen. Maar het resultaat was geweldig: een prachtig uitzicht, met een inmiddels laaghangende zon. De klim, naar boven en naar beneden, heeft nu wel z'n tol geëist. We zijn moe en rozig, en we gaan lekker op tijd naar bed.

Morgen gaan we verkassen naar Houtbaai.
We doen weer verslag zodra we kunnen.

Liefs van ons

• 09 April 2012 - 20:02

Helen:

Hey zus en zwager, fijn om te horen dat jullie veilig zijn aangekomen! Ga maar lekker veel foto's maken, genieten en doe voorzichtig! Liefs van je grote zus

• 09 April 2012 - 21:51

Antoinette:

..........maar geen pickie gezien!!!!
    Alsof we naast jullie lopen op al die voor ons zo bekende plekjes, signal hill, lionshead. Ik zie het uitzicht voor me! Geniet er maar lekker van, kinders.
    Luv, Theo en Antoinette

• 10 April 2012 - 06:05

Erwin & Barbara:

Hai Jur en Martine,

Geniet van de vrije natuur, cultuur en al het lekkers van Zuid-Afrika! Bar zou er zo weer terug willen.
    Na jullie reis plannen we even een date.

Liefs, van ons

• 10 April 2012 - 09:36

Tamara HV:

Hoi,

Oh wat heerlijk om te horen allemaal. Als jullie zo schrijven dan zie ik het voor me... Mochten jullie nog in de buurt komen van Waterfront dan kun je lekker pannekoeken gaan eten bij Harry's Pancakes...zo lekkerrrrrrr.

Op z'n Afrikaans "lekker bly en geniet t". Kijk uit naar jullie volgende berichtje.

XXX

• 10 April 2012 - 10:47

Astrid En Koos:

Wij zijn benieud naar de pickies van onze familie.

Veel plezier

• 10 April 2012 - 17:53

Martijn En Nathalie :

Leuk om te lezen en Maartens is idd ook leuk. Geniet van alles.

grtjs

• 10 April 2012 - 20:28

Annemiek!:

Ohh wat leuk zeg ... jammer dat wij (nog) niet daarheen vliegen ;)!! Veel plezier nog. Xx

• 16 April 2012 - 05:11

Kristel:

Hoi Martine en Jurre! Klinkt weer goed! Wij zijn gisteren ook thuis gekomen uit New York wat een gave stad! Nu alweer vroeg wakker door het tijdsverschil. Veel plezier nog! Liefs x