Baie dankie Kaapstad.... - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Martine en Jurre - WaarBenJij.nu Baie dankie Kaapstad.... - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Martine en Jurre - WaarBenJij.nu

Baie dankie Kaapstad....

Door: Martine en Jurre

Blijf op de hoogte en volg Martine en Jurre

16 April 2012 | Zuid-Afrika, Knysna

Lieve allemaal,

Het heeft even geduurd, maar hierbij weer een update uit het warme Zuid Afrika!
Bedankt voor alle reacties, erg leuk om te lezen!
Nu gauw verder waar we gebleven waren.

Dinsdag 10 april hadden we het plan om de Tafelberg op te gaan, maar helaas gooiden de wolken roet in het eten.
We hebben onze koffers gepakt en zijn naar ons volgende B&B gereden: "Dreamhouse" in Hout Bay!
We werden heel hartelijk ontvangen door Ivanka in haar prachtige guesthouse en met een upgrade naar een luxe suite was het feest helemaal compleet!
We hebben eerst een kopje rooibos thee gedronken met een fantastisch uitzicht over Hout Bay (en wat sloppen).
Nadat we gesetteld waren zijn we wat boodschapjes gaan doen bij de Spar en op weg naar Kirstenbosch om te picknicken.
Kirstenbosch is een botanische tuin met een geweldige ligging!
En wat een omvang, echt super mooi!
Hier hebben we 's middags heerlijk in het zonnetje (inmiddels was er geen wolkje meer aan de lucht) gelegen en lekker rondgewandeld.
Als afsluiter van de middag zijn we naar Constantia gereden en hebben we heerlijke wijnen geproefd. Wijn, kaasplankje en een zonnetje.... Heerlijk!
's Avonds hebben we lekker gegeten bij Kitima, een Thais restaurant, op een ongewone locatie. Aan de rand van een township staat een mooi oud pand dat is omgetoverd tot restaurant.

Woensdag 11 april hebben we eerst uitgebreid ontbeten bij Ivanka. Wat een ontbijt.....
Het beloofd een prachtige dag te worden, dus de Tafelberg staat nu op het programma. Helaas hadden meer mensen dit idee, want het was erg druk!
Na 45 minuten wachten, konden we dan eindelijk omhoog met de kabelbaan...
We hebben boven op de berg een guided walk gedaan en veel uitleg gekregen over het gebergte, het fijnbos en de dieren die hier leven.
Ook hebben we hier voor het eerst Dassies gezien, het lijken grote cavia's, maar ze zijn gek genoeg familie van de olifant! Pickie volgt.....
Ook stond Robbeneiland vandaag op het programma, want de andere dagen hadden we al andere plannen.
We zijn 's middags naar het Waterfront gereden, vanwaar de ferry vertrekt.
We waren ruim op tijd om kaartjes te kopen, maar wederom waren er meer mensen op deze gedachte gekomen en bleek de boot helemaal vol. De jongen achter de kassa gaf aan dat er altijd wel wat annuleringen zijn en dat we daarop konden wachten. We moesten een half uur voor vertrek terugkomen en dan zouden we horen of we meekonden.
Stipt een half uur voor vertrek stonden wij klaar voor het verlossende woord, maar in zijn eentje kon hij de inmiddels lange rij niet bolwerken!
We hebben diverse keren gevraagd, maar hij wist nog niets!
Een paar minuten voor vertrek kregen we te horen dat er geen plek meer was.... Maar na wat aandringen kon hij nog wel een double check bij de boot doen, en wat bleek?? Er waren nog plekken vrij!!!
Jurre moest de kaartjes kopen en ik moest vast naar de kade. Het was rennen en vliegen en terwijl ik aangaf dat er nog 1 persoon moest komen, gooide de schipper de trossen los en vertrok zonder ons.... Het was een beetje op zijn Afrikaans geregeld!
We hebben toen maar een boottripje naar Seal Island gemaakt, niet zo indrukwekkend, maar wel leuk om die beesten te zien.
We hebben de dag afgesloten bij een strandtent met een drankje en een hapje.

Na wederom een uitgebreid ontbijt hebben we donderdag 12 april het Cape Peninsula rondgereden. De temperatuur is vanaf de ochtend al aardig opgelopen, dus goed insmeren en op pad. Vanaf Hout Bay zijn we via Chapman's Peak Drive naar Kaap de Goede Hoop gereden, het meest zuid-westelijke punt van het Afrikaanse continent.
Leuk om hier gestaan te hebben en vanaf hier heb je wederom fantastische uitzichten! We zijn doorgereden naar Boulders Beach, waar een pinguin kolonie huist. Grappig om die beestjes weer te zien! (na Nieuw Zeeland)
Eind van de middag zijn we naar Camps Bay gereden en hebben we lekker op het strand gelegen tot zonsondergang.
We zijn toen een restaurantje gaan zoeken aan de boulevard en wie kwamen we tegen? Carlo, Jurre's oude kapper uit Hilversum! En dat is niet voor het eerst dat we hem tegenkomen in het buitenland.
We hebben even gezellig gekletst en zijn toen ieder ons weg gegaan.

Dit was de laatste dag in Kaapstad en daar laten we jullie nu even achter.
We proberen snel weer een verhaaltje te schrijven.

Liefs van ons

• 16 April 2012 - 08:38

Tamara (HV):

Oh wat klinkt het allemaal heerlijk en zo bekend!!

Geniet geniet geniet

• 16 April 2012 - 08:43

Leonie:

Oh wat klinkt dat allemaal heerlijk! Erg jammer dat de boot zonder jullie is vertrokken, maar dat mag de pret niet drukken! Geniet lekker met z'n tweeën en hou ons vooral weer op de hoogte. Enne... komen die pickies nog ;-)

• 16 April 2012 - 08:46

Antoinete:

Nou ja...ben je een weg van alles, kom je je kapper tegen!!!!!!! Hij is ook een echte globetrotter maar met een heel ruim budget. Dan kan je weken in Camps Bay toeven. Maar jullie doen ook de goede toeristische dingen. Constantia is top, toch? Concert ging goed, koor was echt goed. Liefs, Net en Theo

• 16 April 2012 - 08:47

Antoinette:

...ik ben het wel hoor: t te weinig!!!!!

• 16 April 2012 - 08:51

Helen:

Wat leuk om jullie verhalen te lezen, ik zat er ook alweer een klein beetje op te wachten. En ik zie al helemaal voor me hoe Martine op de kade toch nog 2 plekjes probeert te regelen op de boot! Denk eraan Martine, Fun Fun Fun! Liefs van ons 3

• 16 April 2012 - 09:11

Susanne:

Nou, wel heel toevallig dat jullie Carlo tegenkwamen. Dat is ook Jeroen's oude kapper!!! Erg leuk weer om een verslag te lezen van al jullie belevenissen. Dikke kus van ons 4-tjes

• 17 April 2012 - 06:27

Marijne:

Geniet lekker van dat alles!
    x