Warm, warmer..... Death Valley - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martine en Jurre - WaarBenJij.nu Warm, warmer..... Death Valley - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martine en Jurre - WaarBenJij.nu

Warm, warmer..... Death Valley

Door: Martine en Jurre

Blijf op de hoogte en volg Martine en Jurre

31 Oktober 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Lieve allemaal,

We hebben al weer een tijdje niets van ons laten horen. En dat terwijl we al weer vele 'miles' hebben gereden. We waren gebleven in Page, AZ voor onze dag relaxen...

We hebben de volgende dag in Page een beetje de omgeving verkend en zijn die middag het meer op gegaan voor een mooie boottour over Lake Powell. Dit immens grote meer is ontstaan door een dam in de Colorado rivier. Mooie plaatjes wederom.

De volgende ochtend zijn we, voordat we Page zouden verlaten, nog naar een van de mooiste canyons van West-USA geweest: Antelope Canyon. Deze canyon is ontstaan door zogenaamde 'flash floods' en dat maakt het erg nauw, maar erg mooi (en ja, zelfs Jurre past er met z'n forse omvang in!).

Daarna doorgereden naar de Grand Canyon. Dit is, met al zijn natuurgeweld, een prachtig gebied. Je kunt hier goed hiken, maar dat kost je meestal een dag om helemaal beneden te komen. Alleen foto's maken voor ons dus...

De dag daarop hebben we besloten, maar weer een stop te maken in Las Vegas, om de lange reis naar Death Valley te breken.

De route naar Death Valley is droog, dor en warm. In het park de afdaling gemaakt naar het laagste punt op het westelijk halfrond: Badwater (-85,5 meter). Hier is het dan ook gelijk 35 graden! In de zomer kan het hier wel 56 graden worden.
Omdat het park erg groot is en het al laat wordt, proberen we hier te overnachten. De mogelijkheden zijn beperkt en prijzig. Maar door oververhitte remmen (stomme automaat!) zijn we genoodzaakt hier toch te overnachten, omdat we niet nog een bergkam over durven.

We hebben het dus nog steeds erg naar ons zin en de omgeving is erg mooi. We laten zo gauw mogelijk weer iets van ons horen.

Dikke kus van ons

• 01 November 2008 - 07:50

Tamara Smit:

Hoi,

Leuk om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Weet een hele ervaring rijker!
    Geniet er nog maar lekker van.
    Groetjes Tamara

• 01 November 2008 - 08:37

Annet:

Hey vakantie gangers,

Mooie verhalen! Wat een schitterende natuur he?!? Toen wij in de zomer in Death Valley waren was het inderdaad erg heet, 48 graden...!
    Hier is alles prima! Alleen een beetje somber buiten, dus geniet nog maar even van de zon!

X Annet

• 01 November 2008 - 11:00

Theo En Net:

Hoi lieve kids, wentel je maar in de warmte want hier heb ik afgelopen woensdag al staan krabben!! Tot mails, dikke kus, us

• 02 November 2008 - 13:02

Net:

Oh, ja dat was ik nog vergeten te zeggen: Jildou is ook in San Francisco als jullie er zijn over een paar dagen. Wellicht heb je haar 06. Kus Net

• 05 November 2008 - 10:48

Helen:

He zussie en zwager, leuk om jullie verhalen te lezen!Hebben jullie daar iets meegekregen van de uitslag van de presidentsverkiezingen? Ben benieuwd of jullie aan het meefeesten zijn!
    Liefs, Helen